اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌زودی صورت می‌گیرد

پرداخت سهم خشکسالی به کشاورزان خرامه

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس گفت: بیش از 70 میلیارد ریال بیمه خشکسالی به شهرستان خرامه تعلق گرفت و با ابلاغ به بانک کشاورزی، در آینده نزدیک به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

پرداخت سهم خشکسالی به کشاورزان خرامه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی، داریوش اسماعیلی در حاشیه بازدید از بند تلیکان رودخانه کر اظهار داشت: اگر بحث تولید را با جدیت دنبال کنیم، مقدمات و بخشی از حماسه اقتصادی را تأمین کرده‌ایم.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها حل مشکلات کشاورزان خرامه و رساندن جایگاه کشاورزی این شهرستان به حد مطلوب و اصلی خود است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به خاطر خشکسالی‌هایی که در چند سال اخیر اتفاق افتاد، جایگاه کشاورزی خرامه در سطح استان فارس ضعیف شد و با توجه به اینکه شغل بسیاری از مردم بخش کربال، کشاورزی است، موجب مهاجرت اجباری بسیاری از آنها به دیگر شهرستان‌ها شد.

وی تصریح کرد: از شرکت آب منطقه‌ای فارس و جهاد کشاورزی این استان درخواست می‌کنیم که توجه ویژه‌ای به منطقه کربال داشته باشند تا عقب‌ماندگی ناشی از عدم بهره‌مندی از آب جبران شود و کشاورزی بخش کربال شهرستان خرامه به جایگاه اصلی خود برسد.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دومین مرحله رهاسازی آب از سد درودزن به بندهای رودخانه کر از ابتدای فروردین‌ماه آغاز شده است و تا 18 ماه جاری ادامه می‌یابد، افزود: در این مرحله 80 میلیون متر مکعب آب رهاسازی و 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش کربال آبیاری می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: سومین مرحله رهاسازی آب از سد درودزن در اواخر اردیبهشت‌ماه امسال صورت می‌گیرد و میزان آبی که به بخش کربال تعلق می‌یابد، براساس قرارداد کشاورزان است.

وی ادامه داد: بخش کوچکی از استان فارس شامل بیمه خشکسالی می‌شد، اما با پیگیری‌هایی که در جلسات با وزرای کشور و جهاد کشاورزی، معاون اول ریاست جمهوری و ستاد خشکسالی‌ها صورت گرفت، با ارائه شواهد، قرائن و استدلال‌هایی که ارائه شد، خرامه و مرودشت مشمول استفاده از بیمه خشکسالی شدند.

اسماعیلی در پایان ابراز داشت: بیش از 70 میلیارد ریال بیمه خشکسالی به شهرستان خرامه تعلق گرفت و به بانک کشاورزی ابلاغ شد و در آینده نزدیک به حساب کشاورزان ریخته می‌شود.

انتهای پیام/2448/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول