اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تأکید کرد

خشکسالی زاینده‌رود تمام جغرافیای اصفهان را درگیر کرده / پیگیری مشکلات از سوی مجمع نمایندگان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: مصوبات جلسه رفع مشکلات آب مختص شرق اصفهان نبود، چرا که خشکسالی زاینده‌رود تمام جغرافیای استان را درگیر کرده و امیدواریم استاندار اصفهان این خبر را اصلاح کند.

خشکسالی زاینده‌رود تمام جغرافیای اصفهان را درگیر کرده / پیگیری مشکلات از سوی مجمع نمایندگان

محسن صرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مجمع نمایندگان اصفهان مدیریت خود را در بحران ملی و کشوری مسئله آب نشان داد، اگرچه در زمینه تنویر افکار عمومی درباره نقش نمایندگان در بحران اخیر کم‌کاری‌هایی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه پیش از این واقعه نیز مجمع نمایندگان اصفهان چند جلسه مختلف برای آب برگزار کردند، افزود: با اتحاد اعضای مجمع نمایندگان برخی پروژ‌ه‌ها در سطح کلان و ملی برای رفع مشکل آب به راه افتاده است، چرا که ما به صورت متحد جلسات منسجمی را با حضور مقامات عالی کشور برگزار کردیم و این دغدغه‌ها به واسطه آیت‌الله مظاهری به دفتر رهبر معظم انقلاب رسید.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تاکید کرد: به اتفاق نمایندگان مجمع خدمت رئیس‌جمهور رسیدیم و به شفاف‌ترین شکل و بدون تساهل و تسامح، مطالب و دغدغه‌های مردم اصفهان را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: اگرچه بیان این مطالب برای برخی افراد خوشایند نبود، اما واقعیت را گفته و قضاوت را به عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در دولت واگذار کردیم.

صرامی تاکید کرد: همچنین دو جلسه با آقای رحیمی معاون اول رئیس ‌جمهور داشتیم که یکی از آنها به همراه استاندار اصفهان، معاونان وی و نماینده کشاورزان بوده است.

وی اضافه کرد: کشاورزان قدرشناس اصفهان بدانند که مؤثرترین، شفاف‌ترین و قدرتمندترین نظرات در این جلسات از سوی نمایندگان سه استان انجام شد و از میان پنج مصوبه تصویب شده  چهار تای آن پیشنهاد نمایندگان بود.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تأکید کرد: این جلسات به منظور پیشگیری از بحران‌ها ایجاد شد اما به دلیل اینکه مصوبات آن جلسه اجرایی نشد کار به قائله شرق اصفهان رسید و پس از آن اتفاق در مجلس نیز شاهد کشمکش میان نمایندگان استان‌های چهار محال، یزد و اصفهان بودیم.

وی با بیان اینکه مجمع اصفهان برای آرامش مجلس در این زمان و نیل به اهداف بدون تنش نقش مهمی ایفا کردند، افزود: مجمع در مجلس این استدلال را مطرح کردند که ما متولی التیام زخم مردم هستیم و با داد زدن و ایجاد استرس این موضوع رفع نمی‌شود.

صرامی ادامه داد: نزد آقای ابوترابی نایب رئیس مجلس رفتم و تقاضای برگزاری جلسه برای هماهنگی میان نمایندگان سه استان را کردم که مورد قبول قرار گرفت و نمایندگان مجمع توانستند در یک جلسه حرارت مجلس را تبدیل به آرامی، همدلی، همگامی و هم‌سویی کرده و نمایندگان را برای جلسه تصمیم‌گیری درباره آب آماده کنند.

وی اضافه کرد: در این جلسه که به همت مجمع نمایندگان اصفهان برگزار شد مسئولان قوه مجریه، سه وزیر، استاندار یزد و معاون امنیتی سیاسی استاندار اصفهان و چهارمحال به همراه نمایندگان سه استان حضور داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تصریح کرد: در این جلسه آمار و ارقام در حضور وزیر اطلاعات، نیرو و جهاد کشاورزی و معاون وزیر کشور بیان شد و مواضع شدیدی از بخش اجرایی شنیدیم که عجیب بود چرا که با آمار و ارقام می‌خواستند تعیین کنند که چه مقدار آب در اختیار هر استان باشد.

وی افزود: نمایندگان استان اصفهان شفاف‌ترین و آرام‌ترین مواضع را داشتند که مورد نظر اعضای جلسه به ریاست آقای ابوترابی قرار گرفت.

صرامی تصریح کرد: در این جلسه ابوترابی بارها به سخنان رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان استناد و مواضع ما را به دلیل نگاه ویژه، کلان و غیر جزیره‌ای به خشکسالی سه استان تحسین کردند.

* کشاورزان اصفهانی شایسته نسبت‌های ناروا نیستند

وی تاکید کرد: کشاورزان اصفهانی مردمی انقلابی و شهید پرور هستند که در تمام انتخابات و راهپیمایی‌های پس از انقلاب شرکت می‌کنند و شایسته برخی نسبت‌هایی که در روزهای اخیر شاهد بودیم، نیستند.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان اظهار کرد: در نهایت تصمیم‌هایی گرفته شد که حاصل تراوش‌های ذهنی نمایندگان سه استان بود که در اختیار رسانه‌های گروهی قرار گرفت و قرار بود نمایندگان هر استان این مصوبات را در سیمای استانی نیز اعلام کنند.

وی اضافه کرد: مصوبات این جلسه مختص شرق اصفهان نبود، چراکه خشکسالی زاینده‌رود تمام جغرافیای استان را درگیر کرده است و بقیه کشاورزان نیز مشکل دارند.

صرامی با بیان اینکه حمایت یک جانبه از کشاورزان شرق اصفهان را قبول نداریم، تأکید کرد: این انتظار می‌رود که استاندار اصفهان این خبر را اصلاح و بسته حمایتی که برای شرق اصفهان به برخی روزنامه‌ها تحویل داده، گسترش دهند.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول