اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مسائل اجتماعی:

زن و مرد به حوزه اقتدار هم احترام بگذارند/ وقوع سالانه 60 تا 90 هزار طلاق در کشور

استاد برجسته دانشگاه‌های تهران با اشاره به وقوع سالانه 60 تا 90 هزار طلاق در کشور گفت: برای جلوگیری از گسست خانواده‌ها، زن و مرد باید به حوزه اقتدار هم احترام بگذارند.

زن و مرد به حوزه اقتدار هم احترام بگذارند/ وقوع سالانه 60 تا 90 هزار طلاق در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، فرشته ساسانی صبح امروز در همایش خانواده‌ موفق در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: رعایت حوزه‌ اقتدار زن‌ها و مردها و احترام به این حوزه‌ها، کلید اصلی حل مشکلات خانواده‌ها است.

وی افزود: طبق آمارهای رسمی ما سالی 60 تا 90 هزار طلاق در کشور داریم که اگر یک‌سوم زنان مطلقه وارد بازار کار شوند که این اتفاق نمی‌افتد و یک‌سوم ازدواج مجدد کنند، یک‌سوم دیگر به سمت آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی کشیده می‌شوند.

این استاد برجسته دانشگاه خاطر نشان کرد: این حجم از گسست و گسل در خانواده‌های ما چگونه بازسازی می‌شود؟ من فکر می‌کنم تنها راهی که می‌شود جلوی این آسیب‌ها را گرفت این است که با توجه به زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) مدلی را تعریف کنیم و در سطح جامعه آموزش بدهیم.

وی با تاکید بر لزوم اشاعه‌ فرهنگ مشاوره تصریح کرد: پیامبر(ص) فردای ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه‌ زهرا(س) به منزل ایشان رفت و این زوج را تنها نگذاشت و با آن‌ها به گفتگو پرداخت، این نشان می‌دهد که مشاوره دادن به زوج‌ها و به امان خدا رها نکردنشان چه‌قدر مهم است؛ ما نباید زوج‌های جوان را بعد از ازدواج تنها بگذاریم و بدون مشاوره رهایشان کنیم.

ساسانی در ارتباط با مشکلات امروز زوج‌های جوان اظهار داشت: عمده‌ گله‌ها و شکایت‌هایی که امروز از زنان و مردان در راهروی دادگاه‌های خانواده می‌شنویم، این است که همسرم مرا درک نمی‌کند، قدر مرا نمی‌داند و به من احترام نمی‌گذارد.

وی ابراز داشت: ما باید این مسئله را سرلوحه‌ کار خودمان قرار دهیم که زن و مرد همراه هم هستند و شرایط و نقاط اشتراک و افتراق متفاوتی با هم دارند و همین شرایط و نقاط است که باعث می‌شود زن و مرد تشکیل خانواده دهند، پس باید تمام تلاشمان را معطوف بر شناخت این عوامل کنیم و به مرور کاری کنیم که خانواده به سمت تعالی گام بردارد.

ساسانی در پایان به حوزه‌ اقتدار مرد و زن اشاره کرد و با تشریح این حوزه‌ها خاطر نشان ساخت: بخش مهمی از حوزه‌ اقتدار مردها در قدرت، شخصیت و زیر سئوال نرفتن قابلیت‌هایشان نهفته است؛ در زن‌ها نیز این حوزه بیشتر معطوف به زیبایی‌ و زینتشان است و اگر زن و مرد یاد بگیرند که به حوزه‌ اقتدار هم احترام بگذارند و سعی‌شان بر شناخت و رعایت این حوزه‌ها باشد، عمده‌ مشکلات خانواده‌ها رفع خواهد شد.

انتهای پیام/2451/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول