اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد طرح «آرامش بهاری» عنوان کرد

30 بقعه متبرکه شیراز در حال گذراندن مراحل ثبت نهایی

مسئول ستاد طرح «آرامش بهاری» با اشاره به برگزاری این طرح در امامزادگان و مضاجع شریف فارس از وجود حدود 30 بقعه متبرکه ثبت نشده در شیراز خبر داد.

30 بقعه متبرکه شیراز در حال گذراندن مراحل ثبت نهایی

حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حدود 20 تا 30 امامزاده شیراز هنوز توسط کارشناسان علوم دینی و رجال تایید رسمی نشده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز افزود: تعداد امامزاده‌های ثبت شده در شیراز و حومه آن که دارای شجره‌نامه بوده و در کتب رسمی ذکر شده‌اند 181 امامزاده است که اغلب از نوادگان منسوب به موسی‌بن جعفر (ع) هستند.

وی بیان کرد: به همین دلیل شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام شناخته می‌شود.

صمدانی اضافه کرد: حدود 71 امامزاده طرح آرامش بهاری نوروز، نماز جماعت و پذیرایی و خدمات‌رسانی به زائران را برگزار می‌کنند و 20 خیمه معرفت در کل استان فارس تعریف شده که 10 خیمه آن در شیراز و حومه این شهر است.

وی ابراز داشت: خانواده‌ها فرزندان خود را به امامزاده‌ها بیاورند و کتابچه زائرکوچولو شامل نقاشی، بازی و قصه‌های آموزنده را هدیه بگیرند.

این مسئول تصریح کرد: نوروز امسال غرفه‌های نقاشی و  «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» و ... در مکان‌های زائرپذیر استقرار یافته است.

صمدانی ادامه داد: در مساجد تاریخی مانند وکیل و نصیرالملک نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

مسئول ستاد «آرامش بهاری» در شیراز از توزیع انیمیشن زائرکوچولو در این طرح خبر داد و گفت: در تمام ورودی‌های شیراز، کمپ‌های مرکزی و آستان امامزادگان ایستگاه‌های صلواتی دائر شده است.

این مسئول تصریح کرد:‌ در خیمه‌های معرفت برنامه‌های ویژه و متنوع برای کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، پدران، مادران و تمام اقشار مختلف مردم اجرا می‌شود.

به گفته وی، در خیمه‌های معرفت دینی، پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانیون، مشاوره خانوادگی، غرفه‌های کودکان، غرفه‌های «همگی واقف باشیم»، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، تقدیم هدایا و بروشور به کودکان و زائران در نظر گرفته شده است.

وی از اعزام 30 راهنمای گردشگر در مساجد تاریخی شیراز خبر داد و گفت: در ایام نوروز امسال بهای بلیت مساجد تاریخی که زیر نظر این سازمان قرار دارند، افزایش قیمت نداشته‌اند.

صمدانی خاطرنشان کرد: آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع) شیراز تنها امامزاده‌ای که دارای رصدخانه است و در ایام نوروز از ساعت 19 تا 22 به عموم مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول