اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

کاشت 6 هزار اصله نهال در بقاع امامزادگان مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از کاشت 6 هزار اصله نهال در بقاع امامزادگان استان در هفته منابع طبیعی خبر داد.

کاشت 6 هزار اصله نهال در بقاع امامزادگان مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در مراسم کاشت نهال در آستانه امامزاده عباس (ع) ساری با حضور مدیرکل اوقاف استان مازندران گفت: مسئله درختکاری یک امر بسیار مهم است که به نشاط و معنویت جامعه کمک می‌کند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری هر ساله درختانی را غرس می‌کند و این نشانه اهمیت فرهنگ درختکاری است.

این مسئول تاکید کرد: دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر قطع بی‌رویه درختان باید جدّی گرفته شود تا طبیعت و منابع طبیعی در اطراف شهرها حفظ بماند.

علیزاده با اشاره به اینکه همه باید اهل منابع طبیعی و طبیعت باشیم، گفت: طبیعت سرمایه ملی ما است و برای حفظ آن وظیفه ملی، اخلاقی و دینی داریم.

وی افزود: بی‌تردید منابع طبیعی از سرمایه‌های ملی است که باید به خوبی از آن محافظت کرد تا برای نسل‌‌های آینده ثمربخش باقی بماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از کاشت 6 هزار اصل نهال با حضور مسئولان، هیئت امنا و خادمان در بقاع متبرکه مازندران خبر داد.

این مسئول اضافه کرد: به منظور تکریم و بزرگداشت امامزادگان و احیای فضای سبز اطراف بقاع متبرکه 3 هزار نهال مثمر و غیرمثمر توسط نونهالان قرآنی مراکز قرآنی و فرهنگی امامزادگان در بقاع متبرکه مازندران غرس شد.

علیزاده با اشاره به اینکه این نهال‌ها در بقاع متبرکه شاخص استان کاشته شد، تصریح کرد: این سنت حسنه همه ساله در امامزادگان استان مازندران به اجرا در می‌آید و ضروری است فرهنگ نهال‌کاری و حفظ طبیعت به کودکان و نونهالان آموزش داده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عنوان کرد: یکی از جنبه‌های مهم توسعه امامزادگان و تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری، آماده کردن بقاع متبرکه و امامزادگان برای حضور مردم چه از نظر ساخت و ساز و چه از نظر ایجاد فضای طبیعی است که این امر باعث ایجاد فضای معنوی و نشاط‌آور می‌شود که در جذب زائر و مسافر و همچنین گردشگر بسیار مناسب است.

مدیر آستانه امامزاده عباس (ع) ساری در این مراسم هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ درختکاری در تمام امامزادگان استان دانست و افزود: مشارکت مردم در توسعه فضای سبز نقش بسزایی دارد که مردم خود باید در حفظ و نگهداری آن نیز کوشا باشند.

سیدمجتبی حسینی بیان کرد: امر درخت کاری باید در جامعه اسلامی نهاده شود چراکه تلطیف هوا موجب آسایش، رفاه انسان و پاکی طبعیت می‌شود.

وی حفاظت از منابع طبیعی را یکی از شاخصه‌های توسعه منابع طبیعی دانست و افزود: منابع طبیعی در همه جای دنیا ارزشمند و حفاظت از آن وظیفه همگانی است.

حسینی حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه اصلی و عمومی مردم دانست و گفت: حفظ، احیاء و نگهبانی از عرصه‌های منابع طبیعی به یک عزم جدی و همگانی نیاز دارد.

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) ساری با اشاره به نزدیک شدن روز های پایانی سال و تعطیلات نوروزی گفت: آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) ساری با کاشت درخت در هفته منابع طبیعی و فضای سرسبز مناسب آماده پذیرایی از میهمانان و مسافران است.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول