اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف مازندران:

بقاع امامزادگان نباید محل تبلیغات انتخاباتی شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال 92 گفت: بقاع امامزادگان نباید به محلی برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل شود.

بقاع امامزادگان نباید محل تبلیغات انتخاباتی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری ظهر امروز در همایش آموزشی توجیهی طرح آرامش بهاری که با حضور ائمه جماعات، مسئولان مراکز فرهنگی قرآنی، مدیران و هیئت امنای بقاع متبرکه مازندران در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی برگزار شد، امامزادگان را پرچمدار علم، اخلاق و نشردهنده کرامت‌های ائمه معصومین(ع) خواند.

وی خاطرنشان کرد: این بزرگان نقش مؤثری در مبارزات سیاسی و پیوستن مردم به اسلام به ویژه در ایران ایفا کردند.

حیدری با بیان اینکه طرح خیمه‌های معرفت در 27 امامزاده بزرگ و پرتردد استان اجرا می‌شود، گفت: این طرح با حضور مبلغان مجرب از قم و مبلغان بومی با برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه‌های دینی مذهبی امری مهم و اساسی است، یادآور شد: تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب‌های فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به منزلت امامزادگان در راستای بصیرت ولایی در جامعه باید صورت گیرد.

حیدری با بیان اینکه معرفی امامزادگان سبب آگاه‌سازی همه اقشار جامعه از کرامت‌ها و فضائل این بزرگواران می‌شود، خاطرنشان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای امامزادگان امروز به عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه‌ریزی مدون و سازماندهی شده در راستای آن حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 322 امامزاده در استان به ثبت رسیده است، بیان داشت: مازندران با توجه به جایگاه شیعی و علوی بودن بیشتر از این امامزاده دارد که هنوز به ثبت نرسیده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 74 درصد موقوفات استان وقف امام حسین(ع) است، گفت: همه این موقوفات نباید صرف اطعام شود.

حیدری با تاکید بر اینکه اولویت کار اوقاف به سمت مسائل فرهنگی رفته است، بیان داشت: 53 شبکه فارسی زبان علیه فرهنگ شیعه کار می‌کنند که باید در تلاش باشیم سمت و سوی خوبی به افکار مردم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داده شود.

وی با بیان اینکه نماز جماعت در امامزادگان استان مازندران برگزار می‌شود، گفت: 63 امامزاده مازندران امام جماعت ثابت داشته که به نحوی ارزنده در آن فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال 92 گفت: مکان امامزادگان و بقاع متبرکه نباید برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل شوند و همگان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

انتهای پیام/2296/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول