اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

ورود میهمانان نوروزی به فارس از مرز یک ‌میلیون نفر گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بر اساس آخرین آمار، ورود میهمانان نوروزی به این استان به یک‌ میلیون و 31 هزار و 163 نفر رسیده که از این تعداد، 799 هزار و 193 نفر در شیراز اسکان یافته‌اند.

ورود میهمانان نوروزی به فارس از مرز یک ‌میلیون نفر گذشت

فریدون فعالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تاکنون 30 درصد از میهمانان نوروزی وارد شده به فارس، در مدارس، 13 درصد در محل اسکان، هشت درصد در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها و 44 درصد در چادرهای مسافرتی اسکان یافته‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد مسافران نوروزی، 91.95 درصد با خودرو شخصی، 6.76 درصد اتوبوس، 13 درصد قطار و 1.17 درصد با هواپیما وارد شیراز شده‌اند.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان داشت: از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری 381 هزار و 679 مسافر نوروزی وارد استان فارس شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22.5 درصد و در شهر شیراز 22 درصد رشد داشته است.

دبیر ستاد نوروزی فارس ادامه داد: بیشترین تعداد بازدید‌کنندگان مراکز گردشگری و تاریخی این استان، مربوط به آرامگاه حافظ با 73 هزار و 191 نفر بوده است.

وی با اشاره به برگزاری آیین سوگواری دهه فاطمیه در استان فارس گفت: تاکنون 30 مرکز به این منظور در فارس شناسایی شده که برنامه‌های ویژه فرهنگی و مذهبی به مناسبت این دهه در آنها برگزار می‌شود.

فعالی ابراز داشت: برپایی مسابقه قرآنی، توزیع بروشور، کتابچه و پرچم مربوط به ایام سوگواری، اجرای برنامه‌های فرهنگی در اماکن تاریخی و مذهبی، اعزام مبلغ روحانی به مراکز گردشگری برای پاسخگویی به سئوالات دینی از جمله برنامه‌های دهه فاطمیه در استان فارس است.

این مسئول با اشاره به استقبال میهمانان نوروزی از برپایی جشنواره عشایری در شیراز خاطرنشان کرد: در این جشنواره گروه‌های عشایری از هشت استان کشور با برپایی سیاه‌چادر به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیین‌های سنتی می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس تصریح کرد: معرفی صنایع دستی و فروش یک‌میلیارد ریالی این صنایع در کنار آرامگاه سعدی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در ایام عید نوروز در شیراز بوده است.

وی، رعایت اصول اخلاقی و تلاش در راستای حفظ شئونات اسلامی و دینی در اجرای برنامه‌های نوروزی را مهم‌ترین رویکرد اداره‌کل میراث فرهنگی دانست و افزود: تقارن دهه فاطمیه با برپایی آیین نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این اداره‌کل تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی به کار می‌بندد.

انتهای پیام/2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول