اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد

ورود بیش از 600 هزار میهمان نوروزی به شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: 684 هزار و 906 میهمان نوروزی از 25 تا 30 اسفندماه سال گذشته از طریق هوایی و زمینی وارد این شهر شده‌اند.

ورود بیش از 600 هزار میهمان نوروزی به شیراز

 فریدون فعالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از تعداد مسافران وارد شده به استان فارس 501 هزار و 612 نفر در هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، هتل‌آپارتمان‌ها، منازل استیجاری، مدارس و دیگر مراکز اقامتی اسکان یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس در راستای ارائه خدمات مطلوب به میهمانان، فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را از 25 اسفندماه سال گذشته در قالب برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، معرفی مراکز زیارتی و گردشگری و نظارت بر تأسیسات و مؤسسه‌های گردشگری آغاز کرده است.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: برپایی نخستین جشنواره عشایری ویژه فرهنگ و آیین‌های عشایری کشور از استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، گلستان و فارس، تهیه یک‌میلیون اقلام فرهنگی شامل چاپ و توزیع کتابچه راهنما، بروشور و نظارت 36 اکیپ بر تأسیسات و مؤسسه‌های گردشگری از جمله فعالیت‌های این اداره‌کل در ارائه خدمت به میهمانان است.

دبیر ستاد نوروزی فارس بیان داشت: برپایی 39 نمایشگاه پخت نان و خوراک‌های سنتی و صنایع دستی در زمینی به مساحت سه هزار و 700 مترمربع، معرفی صنایع دستی هشت استان در 40 غرفه و همچنین نمایشگاه صنایع خاتم‌کاری سفال آیینه‌ای، رودوزی، سراجی، زیورآلات سنتی و لباس‌های محلی در خانه تاریخی سعادت و باغ ارم شیراز از دیگر برنامه‌های در دست اجرای اداره‌کل میراث فرهنگی فارس بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: آیین تحویل سال نو در مجموعه جهانی تخت جمشید و برپایی 30 غرفه صنایع دستی در این مکان و پایان مرمت و بازسازی تیمچه آباده و تبدیل آن به بازارچه دائمی صنایع دستی از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل بوده است.

انتهای پیام/2448/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول