اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

فضای جامعه فاطمیه شود / حماسه سیاسی و اقتصادی آینده نظام را تضمین می‌کند

امام جمعه بافق گفت: فضای جامعه را باید با نام حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه معطر کرد.

فضای جامعه فاطمیه شود / حماسه سیاسی و اقتصادی آینده نظام را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در نخستین نماز جمعه سال جدید بافق با تبریک نوروز با تاکید بر ضرورت دوری از برخی از خرافات رایج در جامعه اظهار داشت: در تعالیم اسلام و مکتب دینی ما، خرافات جایگاهی ندارد و همگان از آن دوری کنند.

امام جمعه بافق با اشاره به جایگاه آداب و رسوم نوروز در اسلام افزود: آنچه که مورد تائید و تاکید اسلام و دین است، پیروی از عقل و خرد و اتصال به وحی و مکتب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مسیری که مکتب رسول الله (ص) و سیره ائمه است، گام برداریم، هرگز دچار این خرافات و آداب و رسوم غلطی که در جامعه رواج دارد، نخواهیم شد.

سلیمانی تصریح کرد: اندیشه، فکر و تدبر در مسائل و بهره‌گیری از تعالیم دینی، مسیر صعود و تکامل انسان‌ها را هموار کرده است.

امام جمعه بافق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آستانه سال نو در حرم رضوی بیان داشت: نامگذاری سال نو با نام حماسه سیاسی و اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب، بیانگر اهمیت دو موضوع است که در پیش روی نظام است.

سلیمانی افزود: حضور حماسی مردم در انتخابات و انتخاب اصلح، دو عاملی است که آینده این نظام را تضمین و دشمنان اسلام و انقلاب را مایوس می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: معطر کردن فضای جامعه توسط مقام معظم رهبری با نام حضرت فاطمه زهرا (س) نشان از جایگاه ویژه آن حضرت در بین شیعیان و مسلمانان دارد.

امام جمعه بافق بر ضرورت حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروز امسال تاکید و تصریح کرد: برکت دنیا و آخرت زیر چتر حضرت زهرا (س) است.

وی افزود: اگر در مسیر سیره این بانوی مکرم اسلام گام برداریم، آثار ارزنده‌ای برای زنان و مردان جامعه به بار خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه بافق گفت: برای خشنود کردن دل آقا امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام خامنه‌ای، به این ایام احترام گذاشته و فضای جامعه به فاطمیه تبدیل شود که دریچه‌های رحمت بر روی جامعه باز خواهد شد.

تحلیل برخی از دستاوردهای سال گذشته در زمینه‌های علمی و اقتصادی و موفقیت‌های نخبگان ایرانی، بیان برخی از رویدادهای جهان اسلام از قبیل پیروزی اسلام‌گرایان در مصر، گرامیداشت دوم فروردین سالروز حمله رژیم طاغوت به فیضیه و ... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های  نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول