اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

یک انتقاد و یک تقدیر سهم صنعت و معدن از نمایشگاه بهاره یاسوج/ پسته 30 هزار تومانی شعاری خیالی

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان یک انتقاد و یک تقدیر از مسئولان سازمان صنعت و معدن از آن‌ها خواست تا یک خود ارزیابی از عملکردشان در مدیریت بازار انجام دهند که شاهد برخی ایرادها و ضعف‌ها در سال جدید نباشیم.

یک انتقاد و یک تقدیر سهم صنعت و معدن از نمایشگاه بهاره یاسوج/ پسته 30 هزار تومانی شعاری خیالی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد و در یک روز مانده به پایان نمایشگاه فصلی بهاره، واکاوی و خود ارزیابی را از موارد ضروری خواند و اظهار داشت: سازمان صنعت و معدن در بحث نمایشگاه‌ها به طور جدی وارد شود تا حداقل در نمایشگاه‌های بعدی شاهد ایرادها و اشکالاتی در آن نباشم.

سید حسین صابری در ادامه پس از قرائت گزارش رئیس سازمان صنعت و معدن از وضعیت بازار از مدیران خواست در این خصوص اظهارنظر کنند، اما بعد از آنکه هیچ مدیری اظهارنظری نداشت، بیان کرد: سکوت مدیران به معنی بر وفق مراد بودن اوضاع بازار است و من هم شکی ندارم، چراکه اوضاع بر وفق مراد مردم نیست، اما آن‌ها اهل اعتراض و گلایه نیستند و این وضع بر وفق مراد مدیران است؛ نه حالت مطلوب و شایسته مردم.

صابری با تأکید بر اینکه این گلایه و ایراداتی که مطرح می‌شود، نافی زحمات دست‌اندرکاران صنعت و معدن نیست، ادامه داد: برخی ایرادهای شکلی و محتوایی در برگزاری این نمایشگاه دیده می‌شود که نشان می‌دهد تذکرات در این زمینه اصلاً مورد توجه قرار نگرفت.

وی، نادیده گرفتن ارزش‌های اسلامی، تعداد بسیار زیاد غرفه‌های عرضه‌کننده محصولات غیرضروری، عدم تحقق شعار پایین بودن قیمت‌ها در برخی اجناس از جمله پسته، عدم پخش اذان و بی‌توجهی به فرهنگ‌سازی و برخی هم ایرادهای شکلی چون نپوشیدن لباس یونی‌فرم، عدم توزیع فرم نظرات بازدیدکنندگان و مواردی از این دست را از جمله ایرادات نمایشگاه بهاره در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

* پسته 30 هزار تومانی شعاری خیالی

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش پسته 30 هزار تومانی را یک شعار خیالی خواند و یادآور شد: هیچ شهروند کهگیلویه و بویراحمدی پسته 30 هزار تومانی نخریده و نخورده و این کالا بیش از قیمت اعلام شده در خود نمایشگاه به فروش رسید.

وی ادامه داد: مشکل این مردم عرضه کالاهایی چون پفک، لواشک نیست، اما شاهد بودیم حتی محوطه خاکی نمایشگاه را نیز به غرفه‌هایی برای فروش محصولات این‌چنینی اختصاص دادند؛ در حالی که می‌شد کالاهای ضروری و اساسی را با نظم بیشتر و نظارت بهتر در اختیار مردم قرار داد.

صابری، 15 درصد حجم کنونی این نمایشگاه را کافی خواند و گفت: گل‌های پلاستیکی چینی را در این نمایشگاه عرضه کردید، اما آیا مطالبه مردم این است که گل چینی را در این نمایشگاه‌ها در دسترس آن‌ها قرار دهیم.

* انتقاداتم از وضعیت بازار نافی زحمات صنعت و معدن نیست/ زحمات زیادی کشیده شد

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در این نمایشگاه لازم بود که حتی آتش‌نشانی و نیازهای امدادی هم حضور می‌داشتند، اما مردم در غرفه‌های مدیریتی به جز یک پارچه و تابلو کسی را ندیدند که سؤالی بپرسند و پاسخی بگیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تقدیر از زحمات سازمان صنعت و معدن و تجارت گفت: انتقادات مطرح شده به منظور اصلاح امور و جلوگیری از تکرار این ایرادها هست و هرگز نافی زحمات و تلاش‌های آنان نیست.

وی در پایان کار سازمان صنعت و معدن را سخت توصیف کرد و ادامه داد: در شرایط فعلی که مطالبه مردم عموماً در بحث بازار است و ساماندهی این امور، کار سختی است و نیازمند همکاری و همراهی آحاد مردم و مسئولان است.

انتهای پیام/82005/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول