اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی خراسان‌رضوی خبر داد

نمایش سفره هفت‌سین در اماکن تاریخی خراسان‌رضوی

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: سفره هفت‌سین در ایام نوروز در اماکن تاریخی خراسان‌رضوی به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش سفره هفت‌سین در اماکن تاریخی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی حسین عباس‌زاده در محل ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی اظهار کرد: با توجه به وسعت کار در این استان، موزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و اماکن تاریخی برای ارائه خدمت به مسافران و زائران نوروزی آمادگی‌های لازم را کسب کرده‌اند تا بهترین خدمات را در پایتخت معنوی کشور ارائه دهند.

وی ادامه داد: در راستای معرفی جاذبه‌های تاریخی در خراسان‌رضوی، از جلوه‌های ویژه نوری در شب استفاده می‌شود که این امر برای نخستین‌بار در کشور و در خراسان‌رضوی آغاز به کار کرده و تا 14 فروردین ادامه دارد.

معاون میراث فرهنگی خراسان‌رضوی از افزایش نرخ ورودی موزه‌ها و آثار تاریخی در راستای مصوبه هیئت وزیران از ابتدای زمستان سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: 88 آثار تاریخی در سال 91 در خراسان‌رضوی به ثبت این اداره‌کل رسیده که 30 اثر آن تاریخی معنوی، 28 اثر معنوی عاشورایی و 30 اثر مربوط به مکان رویدادهای انقلاب است.

عباس‌زاده ساعت کاری موزه‌ها برای بازدیدکنندگان را از 7:30 صبح تا زمان حضور بازدیدکنندگان اعلام کرد و بیان داشت: 124 موزه و آرامگاه در استان وجود دارد که 55 موزه آن فرهنگی است.

وی یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، سفره هفت‌‌سین در اماکن تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

عباس‌زاده ضمن آرزوی سالی نیکو برای مسافران و زائران به این استان از مردم فرهنگ‌مدار خواست تا این اداره‌کل را در حفظ و نگهداری بناهای تاریخی یاری کنند، چراکه بناهای تاریخی متعلق به همه و نگهداری از آن وظیفه و همت ملی را می‌طلبد.

شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chti.ir ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/70005/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول