اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستن بار و با حضور 300 دانش‌آموز صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره دانش‌آموزی چیدمان هفت سین در گچساران

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی چیدمان سفره هفت سین در این شهرستان با حضور 300 دانش‌آموز، برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

برگزاری جشنواره دانش‌آموزی چیدمان هفت سین در گچساران

یدالله مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: نوروز ریشه در کهن تاریخ باستان و فرهنگ دیرپای ایران دارد و نماد شادی و رویش و نشاط مردم و برخورداری از آئین و سنت های مقبول بشری است.

ضرورت حفظ آئین‌ها و آشنایی نسل جوان با نمادها، اصالت و هویت فرهنگی و دینی

وی با بیان اینکه نوروز مورد تأیید دین متعالی اسلام قرار گرفته است، یادآور شد: در روایات متعدد بر این موضوع تأکید شده است.

مرادی ابراز داشت: نو پوشیدن لباس، نو کردن دل و برگرفتن غبار غم، کینه، بد رفتاری و دوری از گناه بوده و چیدمان هفت سین، آرایش هنر و عشق و محبت است.

وی افزود: این چیدمان با رسوم ویژه‌ای در هر منطقه شکل می‌گیرد تا خانواده‌ها با مهر و محبت در کنار آن جمع شده و ستون خانوادگی و زندگی اجتماعی را استحکام بخشند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران معتقد است حفظ آئین‌ها، ارزش نهادن به تلاش بشریت و دفاع از هویت فرهنگی و اعتقادی جامعه و احترام به عرف موجه جامعه ضرورت دارد.

مرادی تصریح کرد: آشنایی بیش از پیش نسل‌های جدید با نمادها و اصالت و هویت فرهنگی و دینی خود ضرورت دارد. در عصر تهاجم همه جانبه فرهنگی غرب و مبارزه علیه باورهای دینی، ارزشی و اعتقادی جامعه، توجه به این امور یک نیاز روز و مهم است.

این مسئول در گچساران تصریح کرد: در راستای توجه به این مهم، آموزش و پرورش گچساران با همکاری مدارس در یک ابتکار و خلاقیت ویژه برای نخستین بار، جشنواره چیدمان هفت سین را به منظور استقبال از نوروز برگزار می‌کند.

برگزاری نخستین جشنواره چیدمان هفت سین با حضور 300 دانش‌آموز گچسارانی

مدیر آموزش و پرورش گچساران عنوان داشت: این مراسم که با نشاط و سرور و همزمان با رویش طبیعت  شکل می‌گیرد، در روز یکشنبه 27 اسفند‌ ماه و از ساعت 9 صبح در محل پارک نفت گچساران برگزار می‌شود.

مرادی با اشاره به حضور بیش از 30 گروه 10 نفره دانش‌آموزی از مدارس در این جشنواره، بیان داشت: دانش‌آموزان، در نحوه چیدمان سفره هفت سین و آداب و سنن محلی در این رابطه هنر و سلیقه و توانایی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی گفت: همزمان با این جشنواره، پخت انواع غذاهای محلی همراه با رسوم محلی و ارائه نمایش و موسیقی اجرا می‌شود.

مرادی با بیان اینکه در پایان از گروه‌های برتر تجلیل می‌شود، خاطرنشان کرد: تنوع، زیبایی، تعدد و گستردگی گروه‌های شرکت کننده و استقبال بسیار خوب مدیران و مربیان از این جشنواره به طور قطع مورد استقبال خوب مسافران و مردم شهر واقع خواهد شد.

انتهای پیام/820014/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول