اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برق امید در چشمان دانش‌آموزان شین‌آبادی

«نادیا و آمنه» امسال با چهره متفاوت سر سفره هفت سین می‌نشینند

خبرگزاری فارس: در روز‌های پایانی سال قرار داریم و دانش‌آموزان شین‌آبادی مراحل درمانی خود را به خوبی در اصفهان انجام داده‌اند و با جوانه زدن گل‌ها و درختان در شهر‌ها امید نیز در دل‌های این دانش‌آموزان شین‌آبادی جوانه زده است

«نادیا و آمنه» امسال با چهره متفاوت سر سفره هفت سین می‌نشینند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، 11 دی ماه امسال، یک ماه پس از وقوع حادثه آتش گرفتن بخاری نفتی کلاس درس دبستان روستای شین‌آباد،شش نفر از دانش‌آموزان حادثه‌دیده این دبستان برای انجام مراحل درمانی خود به اصفهان منتقل و در بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) بستری شدند و هر یک از خانواده‌های آنها نیز در سوئیت‌های جدا‌گانه در خانه معلم شماره 3 آموزش و پرورش اصفهان اسکان یافتند.

آموزش و پرورش استان نیز با ارائه خدمات و سرویس‌دهی مناسب به این خانواده‌ها مهمان‌نوازی را در حق آنها تمام کرده است، مراحل درمانی چهار نفر از این دانش‌آموزان به نام‌های «آرزو طاهر‌آبادی»، «سیما شادکام»، «فریده امیدوار» و «سیما مرادی» به سرعت طی شد و هفته گذشته این دانش‌آموزان پس از دو ماه حضور در اصفهان به همراه خانواده‌های خود به شهر و دیار خود بازگشتند تا سال جدید را به خوبی و با سلامتی در شهر خود آغاز کنند، اما دو نفر دیگر از این دانش‌آموزان به نام‌های «آمنه راک» و «نادیا صالح» به منظور ادامه مراحل درمانی خود هنوز مهمان اصفهان هستند.

* «نادیا و آمنه» امسال با چهره متفاوت سر سفره هفت سین می‌نشینند

اصفهان خانه امید درمان شش دانش‌آموز حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد بوده و در حال حاضر مقرر شده است که نادیا و آمنه نیز به همراه پدران و مادران خود در روز 28 اسفند ماه امسال و دو روز مانده به آغاز سال جدید پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را به مقصد شهر خود ترک کنند تا سال جدید را در کنار خواهران، برادران، پدربزرگ‌ها، مادر‌بزرگ‌ها و اقوام خود جشن بگیرند و امیدواریم سال 1392 سالی سراسر خیر، برکت، سلامتی و شادمانی برای این فرشته‌های معصوم باشد و سال جدید چشمان دانش‌آموزان شین‌آبادی سراسر نور و امید باشد.

* خنده‌های معصومانه‌ بر لب فرشته‌های شین‌آباد

طی سه ماهی که از حضور دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان شین‌آباد در اصفهان می‌گذرد، چندین مرتبه به دیدار این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها رفته‌ام البته در دیدار نخست خود با این دانش‌آموزان تنها برای تهیه خبر و گزارش رفتم، اما دیدار‌های بعدی‌ام با این دانش‌آموزان تنها از سر دلتنگی و نوعی علاقه قلبی بود، چرا که بودن در کنار فرشته‌های معصومی چون فریده، آرزو، سیما‌ها، نادیا و آمنه نوعی آرامش را در دل و جانم ایجاد می‌کرد و هر مرتبه تمایل قلبی‌ام را برای حضور دوباره در کنار این دانش‌آموزان بیشتر و بیشتر می‌کرد و خنده‌های کودکانه و استقبال مهربانانه دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد برای حضورم در کنار آنها در هیچ زمانی از خاطرم پاک نمی‌شود.

حس می‌کنم خواهرانی کوچک و معصوم در بخشی از این سرزمین پیدا کرده‌ام که اگر چه کیلومتر‌ها و فرسنگ‌ها دور‌تر از اصفهان و شهر گنبد‌های فیروزه‌ایم زندگی می‌کنند، اما وجود و حضور تک تک آنها هنوز در دل و قلبم زنده است و حتی قلبم به اندازه یک میلی متر هم از آنها فاصله ندارد و امیدوارم خواهران کوچک شین‌آبادیم در هر کجای این سرزمین زندگی می‌کنند در سلامت کامل به سر ببرند و خنده‌های معصومانه و مهربانانه آنها هیچ زمانی از لبانشان محو نشود.

هشت روز مانده به آغاز سال جدید و هنوز نادیا و آمنه مهمان شهر گنبد‌های فیروزه‌ای هستم، دوباره به دیدار این دو فرشته معصوم رفتم تا بار دیگر در کنار آنها بنشینم و حالشان را بپرسم، البته این بار حال و هوای عید و سال جدید در وجود این فرشته‌ها حس می‌شد که با توجه به این موضوع گفت‌و‌گویی نیز با آنها انجام دادم.

* آمنه: دبستان‌های دیگر مانند دبستان روستای شین‌آباد نباشد

یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد با تشکر از پزشک معالج خود گفت:آقای دکتر عابدینی برای ما تنها یک دکتر نبود بلکه مانند یک دوست در کنارمان بود.

آمنه راک به مهم‌ترین خواسته خود از وزیر آموزش و پرورش و مسئولان اشاره کرد و ادامه داد: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم که دبستان‌های دیگر مانند دبستان روستای شین‌آباد نباشد و تمام مدرسه‌ها از امکانات و بخاری گازی برخوردار باشند.

* دلم برای همکلاسی‌هایم تنگ شده / دوست دارم مدرسه جدیدم بخاری نفتی نداشته باشد

وی با بیان اینکه زمانی که به شهر خود باز می‌گردم به دیدار دوستان و همکلاسی‌های خود می‌روم چرا که دلم برای تمام دوستانم تنگ شده است، اظهار کرد: سال آینده دوست ندارم که برای تحصیل به دبستان قبلی‌ام باز گردم و دوست دارم که مدرسه جدیدم بخاری نفتی نداشته باشد و این مدرسه از امکانات و میز و نیمکت‌های خوب برخوردار باشد.

* پدر و مادرم در سختی‌ها تنهایم نگذاشته‌اند

وی با تاکید بر اینکه از مسئولان اصفهان تشکر می‌کنم که طی این چند ماه ما را تنها نگذاشتند، اضافه کرد: از پدر و مادرم نیز تشکر می‌کنم که تمام این سال‌ها در کنارم بوده‌اند و از من مراقبت کرده‌اند و پدر و مادرم در سختی‌ها تنهایم نگذاشته‌اند.

راک با زبان کودکانه خود با اشاره به بیشترین بازیگری که دوست دارد، تاکید کرد: عمو پورنگ را خیلی دوست دارم و تمام برنامه‌هایش را نگاه می‌کنم و دوست دارم به خدا بگویم که سریع‌تر حال جسمانی‌ام را خوب کند و تمام مریضان را شفا بدهد.

وی افزود: زمانی که آتش می‌بینم یاد نفرت و آتش گرفتن کلاس درس خود می‌افتم و دوست دارم به معلم کلاس درسمان در روستای شین‌آباد بگویم که چطور دلت آمد که ما را در این حادثه تنها بگذاری.

به گزارش فارس، آمنه راک یکی از شش دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد است که برای درمان خود به اصفهان منتقل شد، در ابتدای ورودش به اصفهان وضعیت جسمانی خوبی نداشت، اما در حال حاضر وضعیت آمنه بسیار خوب شده و این موضوع جز با کمک خداوند و پزشکان اصفهانی ممکن نشده است و امیدوارم وضعیت آمنه روز به روز بهتر و بهتر شود و سال جدید را در کنار خانواده خود جشن بگیرد.

* نادیا: خوشحالم که برای آغاز سال جدید به شهر خودم باز می‌گردم 

یکی دیگر از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد گفت: زمانی که آتش می‌بینم، یاد آتش گرفتن کلاس درسمان در دبستان روستای شین‌آباد می‌افتم و دلم می‌گیرد.

نادیا صالح با بیان اینکه دوست دارم در آینده دکتر شوم تا به بیماران کمک کنم، اضافه کرد: از تمام پزشک‌هایی که در این مدت برای درمان من زحمت کشیدند تشکر می‌کنم و آنها را خیلی دوست دارم.

وی با تاکید بر اینکه خوشحالم که برای آغاز سال جدید به شهر خودم باز می‌گردم و به دیدار دوستان، همکلاسی‌ها و فامیل‌هایم می‌روم، تصریح کرد: دوست دارم که مدرسه‌های جدیدی که برای شهر‌های دیگر ساخته می‌شوند بخاری نفتی نداشته باشد و مجهز به شوفاژ یا بخاری گازی باشد تا دانش‌آموزان دیگر مانند ما آتش نگیرند.

وی با اشاره به اینکه دوست دارم معلمانم در آینده به دانش‌آموزان کمک کنند، ادامه داد: از مسئولان و وزیر آموزش و پرورش تشکر می‌کنم.

صالح تاکید کرد: زمانی که آتش می‌بینم یاد آتش گرفتن کلاس درسمان در دبستان روستای شین‌آباد می‌افتم و دلم می‌گیرد.

این دانش‌آموز حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد با بیان اینکه خدا را شکر می‌کنم که با وجود تمام بلایا و مصیبت‌ها باز هم می‌توانیم در کناره خانواده و دوستانم به زندگی ادامه دهم، گفت: پدر و مادرم را خیلی دوست دارم و از آنها به دلیل اینکه در تمام سختی‌ها در کنارم بوده‌اند تشکر می‌کنم.

*از مسئولان می‌خواهم آینده بچه‌ام را تضمین کنند

مادر یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد گفت: در حال حاضر مسئولان گفته‌اند که برای جبران خسارت‌های وارد شده به فرزندانمان پس از 15 سال 50 میلیون تومان به عنوان بیمه مادام‌العمر به دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد پرداخت می‌کنیم، اما این موضوع را قبول نمی‌کنیم و مسئولان باید آینده فرزندانمان را تضمین کنند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش و دولت باید زمین یا منزلی را به نام دانش‌آموزان شین‌آباد سند بزند تا این دانش‌آموزان در آینده با مشکل مواجه نشوند، اظهار کرد: برای تضمین شغلی آینده فرزندانمان نیز عنوان کرده‌اند که پس از اتمام درس دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد آنها را استخدام می‌کنیم.

مادر آمنه راک با بیان اینکه مشخص نیست که این دانش‌آموزان با وضعیت جسمانی خود بتوانند به تحصیل خود ادامه بدهند، اضافه کرد: استخدام فرزندانمان در آینده نباید مشروط به ادامه تحصیلشان باشد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد دختر هستند و آموزش و پرورش باید حقوق ماهانه‌ای برای آنها در نظر بگیرد، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش و مسئولان باید تمام خسارت‌های وارد شده به این دانش‌آموزان را جبران کنند.

* مسئولان تسهیلات ویژه‌های برای فرزندانمان در نظر بگیرند

پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد نیز در ادامه با تاکید بر اینکه بهبود و تضمین آینده دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد از خواسته‌های تمام خانواده‌های این دانش‌آموزان است، ادامه داد: دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد باید مانند جانبازان از تسهیلاتی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان همانند جانبازان هستند، تاکید کرد: تعدادی از این دانش‌آموزان انگشتان دستان خود را به دنبال این حادثه از دست داده‌اند و دولت و مسئولان باید تمام این دانش‌آموزان را در حکم یک فرد جانباز بدانند.

به گزارش فارس از اصفهان، دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد از مهمان‌نوازی آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان سوانح و سوختگی و تمام مسئولان اصفهانی رضایت کامل داشته و همیشه این را عنوان می‌کنند که ای کاش از ابتدا برای درمان فرزندان خود به اصفهان آمده بودیم تا مراحل درمانی دانش‌آموزان شین‌آبادی سریع‌تر انجام می‌شد، این خانواده‌ها خواستار این هستند که مسئولان هر چه سریع‌تر به مطالبات آنها رسیدگی کنند، البته تمام خواسته‌ها و دغدغه‌های این خانواده‌ها به حق و قانونی است و دولت و مسئولان باید به خواسته‌های قانونی آنها جامه عمل بپوشانند تا دل‌های آنها گرم شود و خانواده‌های دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد برای آینده نا‌معلوم فرزندان معصوم خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

* امید در خانه دل‌های دانش‌آموزان شین‌آبادی جوانه زده است

به گزارش فارس، چهار ماه از حادثه دبستان روستای شین‌آباد می‌گذرد چهار ماهی که دو نفر از دانش‌آموزان دبستان روستای شین‌آباد از بین ما رفتند، چهار ماهی که خندیدیم، گریه کردیم و ماه‌هایی که شاید زندگی بر خلاف آرزو‌های دانش‌آموزان شین‌آبادی گذشت اما امروز تمام این خنده‌ها، گریه‌ها، اومدن‌ها، رفتن‌ها و آرزو‌ها به یک خاطره تبدیل شده و تمام این خاطره‌ها جزو تقدیر الهی نبوده است، برق امید و سلامتی پس از چهار ماه خاطره در چشمان و دل‌های دانش‌آموزان شین‌آبادی موج می‌زند تا بار دیگر فصل جدیدی از زندگی خود را با خیر و سلامتی در سال جدید آغاز کنند، دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که حادثه آتش گرفتن بخاری نفتی کلاس درس را تنها و تنها تقدیر خداوند می‌دانند و تنها خدا را برای به خیر گذشتن این حادثه شاکر هستند و امروز پس از ماه‌ها سختی و درد امید و سلامتی در خانه دل‌های دانش‌آموزان شین‌آبادی و خانواده‌های آنها جوانه زده است.

..................................

گزارش از پروین احمدی

..................................

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول