اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی ـ 82

منوچهری: جشنواره «صدای بهار» در گلستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: جشنواره «صدای بهار» از بیست و هشتم اسفندماه 1391 در این استان آغاز شد.

منوچهری: جشنواره «صدای بهار» در گلستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمید منوچهری بعدازظهر امروز در جمع اعضای ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان اظهار داشت: این جشنواره همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا 17 فروردین ماه 1392 ادامه دارد.

وی برخی از اهداف برگزاری این جشنواره را افزایش نشاط و شادابی مردم و توزیع مناسب سفر در تعطیلات نوروز ذکر کرد.

معرفی فرهنگ‌ها و سنت‌ها یکی از اهداف جشنواره صدای بهار است 

مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: معرفی آداب، سنن و رسوم مناطق مختلف کشور و آشنایی مردم با فرهنگ‌ها و سنت‌ها اهداف دیگر برگزاری جشنواره صدای بهار هستند. برگزاری این جشنواره موجب افزایش حس همدلی بین مردم و تقویت وحدت ملی می‌شود.

به گفته وی، اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان نیز در همین راستا و به منظور جذب گردشگران و رفاه حال آنها برنامه‌های متفاوتی در قالب این جشنواره برگزار می‌کند.

مسئول روابط عمومی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان افزود: در قالب این جشنواره، نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و ملزومات سفر و سفره‌های هفت‌سین نوروزی در استان برپا می‌شوند.

منوچهری اضافه کرد: برپایی مراسم نوروزخوانی و سیاه‌بازی و تجلیل از مسافران ورودی در لحظه تحویل سال 1392 بخش‌های دیگری از جشنواره «صدای بهار» هستند. 

وی تجهیز تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی و آماده‌سازی مساجد و نمازخانه‌های استان را یکی از برنامه‌های جشنواره «صدای بهار» در استان گلستان ذکر کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای گرامیداشت 12 فروردین (روز جمهوری اسلامی) و تجدید میثاق با شهدای استان و زیارت اهل قبور در قالب این جشنواره انجام می‌شود.

مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان افزود: به منظور شناسایی جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران نوروزی اقلام تبلیغاتی طراحی، چاپ و تولید و تورهای استانگردی برگزار می‌شوند.

منوچهری با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با نوروز 1392 خاطرنشان کرد: برنامه‌های معنوی به این مناسبت در قالب جشنواره «صدای بهار» برگزار خواهند شد.

وی، استقرار کیوسک‌های شبانه‌روزی ستاد اسکان و راهنمایی مسافران در مبادی ورودی استان و شهرها را یکی دیگر از برنامه‌های جشنواره «صدای بهار» ذکر کرد.

کمیته‌های مرزی، روستایی و اقوام فقط در گلستان فعالیت می‌کنند

مسئول روابط عمومی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان با بیان اینکه این ستاد در تمامی استان‌ها 10 کمیته دارد، گفت: در استان گلستان ستاد سفرهای نوروزی شامل 13 کمیته بوده که سه کمیته گردشگری روستایی، گردشگری مرزی و جشن‌ها و اقوام فقط در گلستان فعالیت می‌کنند.

منوچهری فعالیت کمیته‌های گردشگری مرزی و جشن‌ها و اقوام را برنامه دیگر این ستاد در قالب جشنواره «صدای بهار»  برشمرد و افزود: خانه‌های جهانگرد نوکنده و خوش‌ییلاق برای اطلاع‌رسانی جشنواره ملی «صدای بهار» راه‌اندازی می‌شوند.

به گفته وی، استقبال روستاهای هدف استان از بهار و مسافران نوروزی، معرفی خدمات ستاد سفرهای نوروزی در برنامه‌های صدا و سیما، فعالیت موزه‌ها و اماکن استان و بازرسی ویژه از عملکرد کمیته‌های ستاد سفرهای نوروزی برنامه‌های دیگر جشنواره «صدای بهار» هستند.     

مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: ارسال پیامک و راه‌اندازی سیستم بلوتوث، نظرسنجی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت جشنواره ملی «صدای بهار» بخش‌های دیگر این جشنواره می‌باشند.

انتهای پیام/83003/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول