اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام تعطیلات نوروز

تورهای روزانه از زنجان به مناطق دیدنی استان دایر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اجرای تور روزانه به مناطق خوش آب و هوا و مناطق دیدنی و تاریخی زنجان خبر داد و گفت: این تورها از مقصد زنجان به طرف شهرها و اماکن تاریخی دایر می‌شود.

تورهای روزانه از زنجان به مناطق دیدنی استان دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسعود بیات شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی استان زنجان در ساختمان دارایی اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌های متنوعی را برای نوروز سال جاری درنظر گرفته است.

*آغاز جشنواره صدای بهار

وی به آغاز جشنواره صدای بهار در زنجان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این برنامه در دو نوبت صبح و بعدازظهر اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، ساعت برگزاری جشنواره صدای بهار را 10 تا 12 صبح، 16:30 تا 18:30 عصر اعلام و اضافه کرد: این جشنواره در محوطه ساختمان داریی سابق واقع در ضلع شمالی زینبیه برگزار می‌شود.

وی، اجرای موسیقی عاشقی، پاپ آذری، پاپ فارسی و رقص و آواز کردی به مدت دو روز را از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای جشنواره صدای بهار در ایام نوروز اعلام کرد.

بیات به آغاز جشنواره آش نوروزی در زنجان اشاره کرد و گفت: این جشنواره از  24 اسفند آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به دایر بودن پخت آش از ساعت هشت صبح تا 10 شب ابراز داشت: سه نوع آش محلی شامل آش دوغ، آش رشته آش ترش در این جشنواره ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به ارائه محصولات کشاورزی طارم در محل برگزاری جشنواره آش تصریح کرد: غرفه ارائه تولیدات صنایع‌دستی بانوان و نوشیدنی چای با طعم‌های مختلف در حاشیه این جشنواره دایر است.

وی از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی خبر داد و افزود: صنایع‌دستی در هشت غرفه دایر شده که با تخفیف اقدام به عرضه کالا می‌کند.

بیات از اجرای تور روزانه به مناطق خوش آب و هوا و مناطق دیدنی و تاریخی استان زنجان خبر داد و گفت: این تورها از مقصد زنجان به طارم، زنجان - سلطانیه - داشکسن و شاه‌بلاغی دایر می‌شود.

وی با اشاره به استقرار راهنمایان تور از هفت صبح تا هفت شب در مناطق مختلف شهر اذعان داشت: این راهنمایان به صورت متمرکز و سیار اقدام به ارائه اطلاعات به مسافران می‌کنند.

*برگزاری یک روز شاد در شهرستان‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از تعهد این اداره‌کل به برگزاری یک روز شاد در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: این برنامه به شرط اعلام آمادگی فرمانداری‌ها برگزار می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در همه شهرستان‌های تابعه استان برنامه‌های خاص نوروزی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

انتهای پیام/73004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول