اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس مطرح شد

روایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از 180 روز مدیریتش/ صابری: بداخلاق نیستم

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تلخ و شیرینی سال 91 در این استان و در دوره شش ماهه مسئولیت خود می‌گوید و از همه بیشتر نگران وضعیت نیروهای قراردادی ادارات است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

روایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از 180 روز مدیریتش/ صابری: بداخلاق نیستم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری دقیقا در آخرین روزهای شهریور سال 91 یعنی شش ماه پیش در یک جابه‌جایی با اکبر نیکزاد کار خود را در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرد.

صابری با ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد سرکشی و بازدید از همه نقاط استان را در دستور کار قرار داد و اکنون پس از شش ماه با هوش و حافظه خوبی که دارد بیش‌تر مناطق این استان را با ذکر خصوصیات و مشکلات و نقاط ضعف و قوت می‌شناسد.

در آخرین روزهای سال 91 و برای بیان دیدگاه‌های مسئول ارشد اجرایی این استان به سراغ سید حسین صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از تلخی و شیرینی و بد و خوب سال رو به پایان با وی سخن گفتیم.

از جلسه استانداران با رئیس جمهور و کلیات آن چه خبری برای ما دارید؟

مثل همیشه نشست مشترک ماهیانه با طرح موضوعات کاری، توصیه‌های رئیس‌جمهور مبنی بر کار، صبر، تحمل، به فکر مردم بودن، کار برای خدا، صداقت، امانت‌داری، توجه به مردم و معیشت آنان، تأمین آرامش و آسایش و راحتی مسافران نوروزی برگزار شد.

موضوعات کلانی که در این نشست مطرح شد مربوط به چه بخش‌ها و حوزه‌هایی بود؟

تلاش مضاعف در سال آینده در موضوعات مسکن مهر و اشتغال، استمرار فعالیت‌های توسعه بخش کشاورزی و طرح جدی و جدید کارگروه معدن در استان‌ها و فراهم کردن بستر فعال، شاداب، بانشاط و صحیح و قانونمند و عدالت‌محور برای انتخابات 24 خرداد از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

بهترین و بدترین خاطرات شما در سال 91 در استان مربوط به چه موضوعاتی است؟

بهترین خاطره که البته مربوط به توفیق خدمت به مردم با وفا و دین‌مدار استان و حضور در حماسه‌هایی که در طول شش ماه از سال توسط این مردم خلق شد، بود که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور در راهپیمایی حماسی 22 بهمن اشاره کرد و همچنین باید یادی از مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی کرده باشم که متأسفانه به علت بیماری آن عالم فرزانه توفیق این‌که در جوار ایشان باشم را نداشتم ولی من هم به عنوان قطره‌ای از دریای خروشان همراه با مردم استان توفیق حضور در برنامه‌های رحلت آن عالم ربانی را داشتم.

از بدترین خاطره خود شروع کنید این خاطره بد مربوط به چه موضوعی است؟

بدترین خاطره من مشاهده و ملاحظه بلاتکلیفی تعدادی از نیروهای شاغل در ادارات و تأخیر در پرداخت حق‌الزحمه نیروهای قراردادی و سردرگمی آنان در کنار مدیرانشان بوده که هنوز هم یکی از دغدغه‌های مهم من به شمار می‌رود.

به نظر شما علت اصلی این بلاتکلیفی و دلیل آن چیست؟

محدودیت‌های قانونی، کم‌توجهی به برخی از اصول و ضوابط توسط برخی از مسئولان سیاسی و اجرایی و اختلاف سلیقه‌های مدیریتی و کارگشایی است ولی به هر حال افراد ذی‌نفع مقصر نبوده و نیستند.

چه راه‌حلی برای رفع این مشکل دارید؟

راه اصلی را که با جمع‌آوری همه مشکلات و پیشنهادات دولت معرفی و تصویب کرد به دلایلی مورد ایراد قرار گرفت ولی من خودم موظف به پی‌گیری به هر شکل تا حصول نتیجه هستم و با تمام توان در چارچوب قانون آن را پی‌گیری خواهم کرد.

آقای دکتر این روزها باز هم سوژه تپه استانداری گل کرده؛ بالاخره با این سوژه چه خواهید کرد؟

اجازه بدهید بیش از این ایام را خاکی نکنیم؛ با توجه به این که نوروز است و باید به شادی‌ها بپردازیم و ذهن و خیال مردم مکدر نشود.

در این خصوص حرف زیاد است که باید بگذاریم برای آینده.

حتما از بیان سوژه واحدهای شن و ماسه رود بشار هم می‌گذرید و آن را موکول به آینده می‌کنید؟

این موضوع دیگر کهنه و قدیمی شده که لازم است در پایان سال از کارخانه‌دارانی که همکاری کردند صمیمانه تشکر کنم.

در احداث کارخانه شن و ماسه با رعایت اصول و قوانین آماده همکاری هستیم و جای نگرانی وجود ندارد.

احوال رود بشار را باید از شفافیت و زلالیت خودش جویا شوید که از مردم و رسانه‌ها برای همراهی در این موضوع زیست محیطی قدردانی و تشکر می‌کنم.

کمی هم از بد اخلاقی که برخی شما را متصف به آن می‌کنند سخن بگویید؛ چرا عده‌ای شما را بداخلاق می‌دانند؟

اولا این چرا را از گوینده آن بپرسید؛ ثانیا باید دید خوش اخلاقی و بداخلاقی را به چه روحیات و رفتاری می‌گویند و ثالثا اگر اعمال ضوابط و قاطعیت در اجرای قانون بداخلاقی است حتما من بداخلاق هستم، اما اگر این صفات یعنی جدیت در کار و برخورد قاطع با افراد کم‌کار و قانون‌شکن لازم است پس من یکی از خوش اخلاق‌ها هستم.

از کار با مدیران استان تا چه اندازه راضی هستید؟

از حضورم در طول شش ماه اخیر خدا را شاکرم چرا که بودن با مردمی این‌چنین و خدمت به آن‌ها افتخاری بزرگ است و در ارتباط با مدیران اگر بگویم از همه مدیران راضی هستم شاید غلو باشد.

اما از همکاری اکثر مدیران تشکر می‌کنم در مواردی که گلایه بوده و هست بر اساس حسن نیت و توقع بالا برای کار کردن و خدمت به این مردم است و بس.

راستی خبری در خبرگزاری فارس اردبیل از زبان مدیرکل کار آن‌جا خواندیم و موضوع درگیری شما در آن خبر با برخی مدیران بود؛ صحت دارد؟

من هم آن مطالب را شنیدم؛ آن مسائل واقعی و حقیقی بود و راجع به شیوه مدیریت و نگاه اینجانب به کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی آن استان و توانمندی بالای آن‌ها بود که مورد توجه من بود ولی باید بگویم که به هیچ وجه با کسی برخورد آن هم از نوع فیزیکی نداشته‌ام و اصولا در شأن مدیر جمهوری اسلامی نیست که بخواهد از قواعد اخلاق اسلامی و نزاکت خارج شود.

اختلاف سلیقه در انتخاب مشاور بیرونی و یا استفاده از توان کارشناسان استان بود که بالاخره نتیجه به سمت نظریه من و استفاده از کارشناسان شد و در فرصتی کوتاه و به خوبی انجام و نمونه هم شد که کار خوبی بود.

برنامه کاری شما در سال آینده بر گرد چه مداری خواهد بود؟

فعلا بروید به تعطیلات و خوش بگذرانید و همین قدر بدانید که از همه متشکرم و اگر دلخوری مختصری بوده صرف نظر کنیم؛ از همه التماس دعا دارم و برنامه‌های سال آینده انشاءالله در اولین نشست شورای اداری استان در تاریخ 8 فروردین 92 بیان می‌شود و جدیت و قوت بیشتر وجه تمایز آن خواهد بود.

انتهای پیام/2571/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول