اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مبارزه با قاچاق کالا مطرح شد

گلایه و انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سازمان حمل و نقل

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملکرد سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها را ضعیف خواند و گفت: انتظارات مردم از این سازمان بسیار بیشتر از وضع کنونی است.

گلایه و انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سازمان حمل و نقل

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری ظهر امروز در نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد و گلایه از سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها در این استان، وضعیت حمل و نقل را نامطلوب خواند و اظهار داشت: واقعیت این است که دستگاه‌ها و دیگر ادارات باید وظایف مرتبط با امورات حمل و نقل  را مستقیم انجام دهند و به صرف نامه سازمان پایانه‌ها کارها را انجام شده و مطمئن ندانند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملکرد این سازمان را زیرنظر دارم و آن را بررسی کرده‌ام، افزود: به عنوان مثال پلیس راه مستقیم به کنترل امورهای حمل و نقلی بپردازد و به نامه مهر کرده سازمان پایانه‌ها اعتماد نکند.

صابری، عملکرد سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها را ضعیف خواند و گفت: انتظارات مردم از این سازمان بسیار زیادتر از وضع کنونی است.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در پاسخ به نگرانی مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی در مورد دوره‌گردهای بنزین‌فروش بیان داشت: فروش بنزین آزاد و سیار همیشه بد نیست و اگر این کار یک نظم و سامان داشته باشد در بسیاری مواقع به ویژه در روستاها و مناطقی که پمپ‌‌بنزین نیست می‌تواند راهگشا باشد و به مسافران در راه مانده کمک کند.

صابری تأکید کرد: البته این به معنی بی دروپیکر بودن بازار بنزین نیست و در نزدیکی جایگاه‌های پمپ‌بنزین نباید چنین کاری شود و تنها با کنترل و نظارت از کارت آزاد جایگاه‌داران در حد چند لیتر برای رفع نیاز خودرویی که در راه بنزین تمام کرده، اقدام کنید.

*فروش بنزین از سوی دوره‌گردها گاهی کارگشا است

 وی ادامه داد: در برخی نقاط مجبور هستیم که فروش بنزین دست‌فروش‌ها را داشته باشیم، اما اگر شرکت پخش فراورده‌های نفتی به گونه‌ای عمل کند که در هر روستا یا منطقه خاص یک فرد معتمد چنین کاری را انجام دهد، مشکلی بابت قاچاق و دیگر مشکلات نیست، چراکه در روستاها کسی به دنبال قاچاق نیست و هدف کارگشایی است.

وی گفت: با چنین اقدامی در کنار پمپ ‌بنزین‌ها برخورد کنید و اجازه ندهید سوخت‌گیری به جز در باک خودروها بیش از پنج لیتر بوده و همچنین نباید از کارت سوخت یارانه‌ای این اقدام انجام شود.

صابری در بخش دیگری از صحبت‌هایش خواستار تجدیدنظر در بخشی از آیین‌نامه‌های سخت‌گیرانه و گاهاً متناقض گمرک شد و تصریح کرد: همه کالاهای قاچاق بد نیستند و در شرایط کنونی کشور اگر دارویی وارد شده لازم است سریعاً تعیین تکلیف شوند و سخت‌گیری کمتری در گمرک و نهادهای رسیدگی‌کننده شود.

وی اضافه کرد: اکنون دور زدن تحریم‌ها تلاشی است که از سوی همه مسئولان انجام می‌شود و در استان ما نیز باید این مهم مورد توجه قرار گیرد و بدانیم که برای کالاهای حساس و نیازمندی‌های ضروری دست به دامان هر انسانی می‌شویم که این کالاها وارد شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پرونده‌های تخلف مرتبط با قاچاق روند رسیدگی طولانی دارد که باید تسریع شود و همچنین مدت توقیف کالا (ماند کالا) در انبارهای گمرک زیاد بوده که لازم است این کالاها قبل از پایان تاریخ مصرف آن‌ها تعیین تکلیف شوند.

* حاشیه‌ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست با انتقاد از عدم حضور رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، آن را به عملکرد ضعیف این سازمان ربط داد.

در این نشست، یک کارمند عادی از سازمان حمل و نقل به نیابت از رئیس این سازمان به نشست آمد که بعد از شنیدن صحبت‌های استاندار در مورد عملکرد سازمان محل خدمتش، با لحن خاصی گفت: اگر از جو و فضای حاکم بر این جلسات خبر می‌داشتم هرگز نمی‌آمدم؛ این جمله خنده حضار و شوخی‌های بعدی استاندار را با این کارمند پایانه‌ها در پی داشت.

صابری در این نشست با اعتراض به گران فروشی‌های شن و ماسه در این استان، 70 درصد آن را به ضعف سازمان حمل و نقل و 30 درصد آن را به گردن صنعت و معدن انداخت.

طاهری، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی فروش بنزین از سوی دوره‌گردها را پدیده شوم خواند که استاندار به او گفت: خیر این پدیده اصلا هم شوم نیست فقط کافی است یک شور و مشورتی شود و به آن یک نظمی بدهید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست علت خاموش کردن بلندگوی خود در حین صحبت کردن را لو داد و گفت: برخی جملات را چون می‌خواهم خبرنگاران ضبط و پخش نکنند چنین کاری را می‌کنم.

صابری، خرید بهترین هواپیماهای ایرباس را از قلب آمریکا نمونه‌ای از دور زدن تحریم‌ها دانست و بیان کرد: این یک هنر است.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست به برخی ایرادها در سیاست‌گذاری‌های وارداتی اشاره کرد و ابراز داشت: برخی آیین‌نامه‌هایی که در یک زمان خاص به علت شرایط خاص وضع می‌شوند و متأسفانه تاریخ مصرفی هم ندارند؛ موجب ضد و نقیض‌هایی در قوانین و دستورالعمل‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیز در حاشیه این نشست بنزین‌های سیار دست‌فروش‌ها را آلوده خواند و گفت:‌ خرید این بنزین‌ها موجب آسیب وارد شدن جدی به خودروها می‌شود.

انتهای پیام/82005/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول