اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک رویداد بی‌سابقه در اردبیل اتفاق افتاد

به شکوفه نشستن درختان در روزهای پایانی زمستان

خبرگزاری فارس: در حالی که روزهای پایانی زمستان سپری می‌شود در یک پدیده نادر اکثر درختان مثمر استان اردبیل در اکثر شهرها به شکوفه نشسته است.

به شکوفه نشستن درختان در روزهای پایانی زمستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در اتفاقی نادر و کم سابقه که در سال‌های گذشته به دلیل بارش سنگین برف حتی در اوایل بهار از شکوفه دادن و همچنین سرسبزی طبیعت خبری نبود امسال به دلیل هوای معتدل و نسبتاً گرمی که در زمستان و به‌ویژه یک ماه اخیر مردم اردبیل تجربه کردند اکثر درختان به شکوفه نشسته و نوید یک بهار زودهنگام را دادند.

در این روزهای پایانی اسفندماه و آخرین اوراق دفتر سال 91 وزش باد گرم همچنان در منطقه حاکم است و اداره کل هواشناسی اردبیل نیز اعلام کرده که هوای استان به تدریج رو به سردی رفته و از اواخر امروز و اوایل وقت فردا موجی از هوای سرد و برفی منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوریکه به دلیل سرمای هوا و ریزش برف احتمال وارد آمدن خسارت به شکوفه‌های درختان وجود دارد.

همه ساله در این ایام شاهد بارش برف به عنوان آخرین سوغاتی زمستان بودیم اما امسال دمای هوا 10 تا 20 درجه بالای صفر است که گاه تعجب اهالی را نیز برانگیخته که چگونه در این موقع از سال هوا رو به گرمی گذاشته و طبیعت بهاری را در منطقه شاهد هستیم.

با مساعد بودن شرایط جوی مسافران نوروزی نیز آرام آرام پا به دیار اردبیل می‌گذارند و به نظر می‌رسد با توجه به پیش‌بینی‌های مناسب آب و هوایی در این استان و معتدل بودن هوا در کنار هزاران جاذبه طبیعی و تفریحی، توریستی ورود گردشگران در این استان یک رشد 20 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

بر همین اساس تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان خود را مهیای استقبال از میهمانان نوروزی کردند به طوریکه 500 کلاس درس از سوی آموزش و پرورش و بیش از 220 هتل، هتل آپارتمان، میهمان‌پذیر و حدود 45 خانه استیجاری در شهر سرعین آماده پذیرایی و استقبال از گردشگران شده به طوریکه پیش‌بینی می‌شود از اواخر امروز و فردا با آغاز تعطیلات نوروزی شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در این استان باشیم.

تندباد خلخال را در نوردید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در آستانه عید نوروز وزش باد شدید همراه با گرد و غبار خلخال را فرا گرفت و زندگی مردم را مختل کرد.

در این وزش شدید باد چندین تابلوی تبلیغاتی، درخت و برخی از سایه‌بان‌های مغازه‌ها آسیب دیده و خسارتی به آنها وارد شد.

به دنبال وزش باد شدید در چندین مرحله قطع برق نیز رخ داد و مأموران شهرداری که در روزهای اخیر به پاکسازی و زیباسازی شهر پرداخته بودند با دوباره کاری مجبور شدند که وضعیت شهری را سر و سامان بدهند.

تندباد همراه با کولاک برف در سطح جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر شهرستان همچنان تردد را سخت کرده و برخی مسافران و گردشگران را سرگردان کرده است.

انتهای پیام/62001/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول