اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های تاریخی‌گردشگری گیلان - 2

رودبار؛ سرزمین شکوفه‌های زیتون

خبرگزاری فارس: رودبار شهر شکوفه‌های زیتون با طبیعت چشم‌نواز و آتشفشان درفک و چشمه‌های آب معدنی ورود گردشگران و مسافران را به انتظار نشسته است.

رودبار؛ سرزمین شکوفه‌های زیتون

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، این شهرستان در بخش جنوبی گیلان واقع است و به داشتن باغ‌های زیتون شهرت دارد.

رودبار از نظر وسعت دومین شهرستان گیلان محسوب می‌شود و فاصله 90 کیلومتری با مرکز استان دارد و از جنوب به قزوین، از غرب به فومن و استان زنجان محدود است.

قومیت و بافت مردم رودبار از تالش، تات‌ها، کردها، ترک‌ها و گیلک‌ها شکل یافته است. 

 رودبار در روایات و کتب تاریخی به عنوان یکی از مراکز مهم و دارالمؤمنین نامیده شده و از نظر تاریخی دارای قدمتی شش هزار ساله است.

آثار به دست آمده از تپه‌های مارلیک و چراغعلی تپه، نشانه وجود تمدنی کهن در این منطقه است که به هزاره دوم قبل از میلاد مربوط می‌شود.

فرماندار رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اقتصاد این منطقه را بر پایه کشاورزی و دامداری دانست و گفت: مهم‌ترین محصول رودبار زیتون است.

غلامحسین رجبی، رودبار را دارای بخش‌های مرکزی، عمارلو، رحمت‌آباد، بلوکات و خورگام ذکر کرد و افزود: رودبار دارای شهرهای لوشان، منجیل، رستم‌آباد، بلوکات پره‌سر و جیرنده است. 

 وی جاذبه‌های تاریخی‌گردشگری رودبار را بسیار زیاد دانست و ادامه داد: آتشفشان درفک، پل خشتی لوشان، تپه گردکول، کاروانسرای عباسی، درخت هرزویل با قدمت یک‌هزار ساله، چشمه آب معدنی سنگ‌رود و... از جمله جاذبه‌های تاریخی‌گردشگری رودبار است.

این مسئول گل سوسن چلچراغ را یکی از شاهکارهای خلقت در رودبار نامید و تصریح کرد: سوسن چلچراغ از اواسط خرداد گل می‌دهد و گل‌های آن تا نیمه تیر ماه پایدار می‌ماند و هر ساله گردشگران و مسافران زیادی در فصل گل‌دهی این گل زیبا به رودبار مسافرت می‌کنند.

وی شاه شهیدان عمارلو، امامزاده هاشم، بقعه متبرکه آقاسید عبدالله و... را از جمله جاذبه‌های زیارتی رودبار برشمرد. 

به گزارش فارس، رودبار دارای صنایع دستی و سوغاتی مانند زیتون و روغن زیتون، صابون زیتون، تولیدات دستباف و نمد مالی است که در ایام تعطیل و غیر تعطیل مسافران با توقف در رودبار که پیشانی ورودی و خروجی گیلان محسوب می‌شود، این محصولات را به عنوان سوغات شهرستان زیبای رودبار خریداری می‌کنند.

انتهای پیام/84002/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول