اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برف و باران در راه است

خودنمایی زمستان در روزهای واپسین

خبرگزاری فارس: در حالی که در روزهای اخیر هوای بهاری در استان اردبیل حاکم شده زمستان بار دیگر خودنمایی خواهد کرد و در روزهای آینده باد، باران و برف مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خودنمایی زمستان در روزهای واپسین

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از یاد نبریم که هنوز 17 روزی از فصل زمستان باقی مانده و نباید گرم شدن هوا ما را دچار اشتباه و خطا کند، چرا که برف و یخبندان روزهای آینده چهره زمستانی به اردبیل می‌بخشد.

محمد همتی خاطرنشان کرد: هر چند در روزهای اخیر دمای هوا در اردبیل تا 11 درجه بالای صفر نیز افزایش یافت، اما از فردا به تدریج افت محسوس دما اتفاق می‌افتد و در اکثر مناطق استان اردبیل ابتدا وزش باد شدید و سپس بارش باران و برف را شاهد خواهیم بود.

وی دمای فعلی اردبیل را 3 درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: ‌در 24 ساعت گذشته شهرستان گرمی با 10 درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه و شهرستان نمین و کوثر با دمای صفر درجه سردترین نقاط استان اردبیل بودند.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان اردبیل یادآور شد: از صبح فردا در نقاط مختلف استان بادهای محلی موسوم به «گرمیج» سبب افزایش دما خواهد شد و سپس از اواسط روز سه‌شنبه به تدریج با مهیا شدن فضا و ورود سامانه بارشی بارش باران و برف در شهرهای مختلف استان اتفاق می‌افتد.

همتی شدت وزش باد را در اردبیل، گرمی، مشگین‌شهر، نمین و نیر شدید‌تر از سایر مناطق اعلام کرد و از شهروندان به ویژه زنان خانه‌دار خواست در صورت خانه‌تکانی در آستانه عید وسایل خود را جمع کرده و در معرض هوای آزاد قرار ندهند.

این مسئول افزود: موج جدید سرما در راه است و بارش برف در مناطق سردسیر از ظهر روز سه‌شنبه به تدریج آغاز می‌شود و تا چهارشنبه این سامانه بارشی در منطقه حاکم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان اردبیل از تمام باغداران و کشاورزان خواست در نگهداری از محصولات خود به ویژه جلوگیری از سرمازدگی باغات خود راهکارهای مناسب را پیش‌بینی کنند.

همتی تصریح کرد: این سامانه بارشی از اوایل روز پنج‌شنبه از منطقه خارج شده و یخبندان و سرما همچنان تا پایان هفته در منطقه برقرار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما بازگشت ننه سرما و هم‌آوایی او با عمو نوروز در آستانه عید باستانی ایرانیان هر چند برخی‌ها را غافلگیر می‌کند، اما سبب خوشحالی کشاورزان و زارعانی می‌شود که پاییز و زمستان امسال با کمبود بارش باران و برف روبرو بودند و برخلاف سال‌های گذشته اردبیلی‌ها امروز زمستان سخت و طاقت‌فرسا را سپری نکرده و اغلب ایام زمستان با آب و هوای بهاری و معتدل سپری شده است.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول