اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

اسکواش در مازندران همگانی شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: ورزش اسکواش مازندران ظرفیت همگانی شدن را دارد.

اسکواش در مازندران همگانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آئین تجلیل از قهرمانان، هیئت‌های برتر، خیران و تلاشگران هیئت اسکواش مازندران با حضور مقامات ارشد استان، ورزشکاران و مسئولان هیئت اسکواش مازندران برگزار شد.

در این مراسم که به صورت سالانه توسط هیئت اسکواش مازندران برگزار می‌شود، تلاش شد تا از زحمات و تلاش‌های همه افرادی که به گونه‌ای برای تحقق برنامه‌های این هیئت در طول سال کمک می‌کنند، قدردانی شود.

استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه ورزش اسکواش ظرفیت همگانی شدن را دارد، گفت: ورزش‌هایی که ظرفیت بازی در ساحل را دارند باید توسعه یابند.

سیدعلی‌اکبر طاهایی با بیان اینکه نگاه حاکمیت به مقوله ورزش را می‌توان در دیدار قهرمانان ورزشی با رهبری نگریست، خاطرنشان کرد: مطالعه منویات رهبری در دیدار اخیر قهرمانان ورزشی کشور با ایشان ضروری است.

وی تاکید کرد: باید بروشوری از سخنان رهبری تهیه شده و در بین ورزشکاران توزیع شود تا سخنان رهبری را به طور دقیق مطالعه کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه رهبری بر ورزش همگانی تاکید دارند، تصریح کرد: اسکواش ورزش همگانی است و کودکان و نوجوانان می‌توانند در خانه بازی کنند و همراه با نشاط و شادی از ورزیدگی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش‌های بومی و سنتی علاوه بر شادابی سبب اندیشه‌ورزی می‌شود که اسکواش نیز مانند چوگان و باستانی دارای مفاهیم و محتوای زندگی است.

طاهایی با بیان اینکه ورزشکاران مازندرانی در رشته ورزشی کشتی و وزنه‌برداری نام‌آور بوده و قهرمانی جهان را از آن خود می‌کنند، ادامه داد: بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری جهان الگویی برای سایر جوانان این مرز و بوم است.

استاندار مازندران با ابراز امیدواری از اینکه ورزشکاران رشته شنا استان باید بتوانند در این رشته حرفه‌ای قهرمانی را از آن خود کنند، گفت: وجود دریا در مازندران ظرفیتی است که ورزشکاران بتوانند در شنای دریایی بدرخشند.

وی خاطرنشان کرد: مازندران با دارا بودن ساحل، ظرفیت بالایی در ورزش‌های ساحلی و آبی دارد و دست‌اندرکاران این حوزه باید در توسعه و ترویج این رشته‌ها تلاش بیشتری کنند.

طاهایی با اشاره به اینکه ورزش اسکواش مختص سن خاصی نیست، افزود: اگر کمک شرکت‌ها و خیران نبود ورزشکاران اسکواش در مازندران نمی‌توانستند به این پیشرفت‌ها دست یابند.

وی اظهار کرد: مازندرانی‌ها در رشته‌های فرهنگی، هنری و علمی در سطح کشور برجسته‌اند و چهره ملی دارند.

طاهایی ادامه داد: در عرصه موسیقی، پژوهشی قرآنی، شعر، تئاتر و ... مازندران نام‌آور بوده و در سطح کشور مطرح است.

رئیس هیئت اسکواش مازندران نیز در این مراسم با بیان عملکرد هیئت استان در سال 91 گفت: هیئت اسکواش مازندران با حمایت مسئولان دستگاه‌های مختلف به ویژه حوزه استانداری تلاش کرد تا برنامه‌های ارائه شده در تقویم سالانه را اجرایی کند.

سیداسماعیل احمدی به حمایت خیران از ورزش اسکواش استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات فینال لیگ برتر آقایان کشور به عنوان معتبرترین مسابقات ایران در ساری اتفاق ارزشمندی بود که با حمایت خیران و مسئولان صورت گرفت.

به گفته وی، تیم‌های بانوان و آقایان اسکواش استان در بیشتر مسابقاتی که فدراسیون ترتیب داده بود شرکت کردند تا آمادگی ورزشکاران استان حفظ و ارتقاء یابد.

وی انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش استان را ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: براساس این تفاهم‌نامه آموزش‌هایی به برخی مربیان و دانش‌آموزان در ساری داده شد تا مقدمات توسعه این ورزش در میان دانش‌آموزان و مدارس فراهم شود.

احمدی در پایان به تدوین تقویم سال 92 اسکواش مازندران اشاره کرد و از هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها خواست تا برنامه‌های خود را ارائه و بر اساس آن عمل کنند.

انتهای پیام/2296/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول