اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش مازندران خبر داد

فعالیت دوباره پروژه 6هزار نفری ساری/تجلیل از قهرمانان مدال‌آور جهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از فعال شدن شدن دوباره پروژه 6 هزار نفری ماهفروجک ساری پس از پنج سال خبر داد.

فعالیت دوباره پروژه 6هزار نفری ساری/تجلیل از قهرمانان مدال‌آور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد سعادتمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه در چند سال گذشته جلسه‌ای برگزار نشد اما این پروژه اکنون حدود دو ماه است که شروع به کار کرد.

وی بیان داشت: برای تکمیل پروژه 6 هزار نفری 2.5 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که در چند ماه گذشته روند رو به رشدی داشت.

سعادتمند افزود: در مدت سه ماهی که به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان فعالیت دارم وزیر و دو معاون وزیر برای بازدید پروژه‌ها به مازندران سفر کردند و این سفر خروجی خوبی داشت.

 برنامه‌ریزی ورزش کشور مشکل دارد

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی نادرست ورزش کشور ابراز داشت: با توجه به اینکه در بیشتر کشورها برنامه‌ریزی ورزشی بر اساس سال و ماه میلادی است، کشورمان براساس شمسی برنامه‌ریزی می‌کند که با مشکل روبرو می‌شویم.

 ورزش مازندران نیاز به حمایت سرمایه‌گذاران است

وی مازندران را قطب اصلی ورزش کشور عنوان کرد و افزود: مازندران با توجه به استعدادها و نخبه‌های مختلف ورزشی از کمبود اعتبار و بودجه ورزشی و همچنین عدم حمایت سرمایه‌گذاران و شهرک‌های صنعتی رنج می‌برد.

سعادتمند در ادامه از اختصاص بودجه ورزشی استان در هفت ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: از اسفند سال 90 تا مرداد سال 91 تاکنون 2 میلیارد 600 میلیون تومان در بخش مدیریت بحران، یک میلیارد تومان در بخش اعتبار فرهنگی، 590 میلیون تومان در بخش درآمد، 650 میلیون تومان درآمد استانی، 950 میلیون تومان از ابلاغیه وزارت ورزش و 480 میلیون تومان در تبصره بند (ب) به ورزش مازندران اختصاص یافت.

کمک 228 میلیون به باشگاه‌های فوتبال استان

وی از کمک 228 میلیون تومانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران به 9 تیم باشگاهی فوتبال استان خبر داد و تصریح کرد: در مساعدت مالی به باشگاه‌های فوتبال فقط 50 میلیون تومان به نساجی مازندران کمک مالی شد.

تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور جهان

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره از تجلیل ورزشکاران مدال‌آور مازندرانی در رقابت‌های جهانی افزود: با حضور مسئولان ارشد استان از 15 ورزشکار مدال‌آور جهانی تجلیل می‌شود.

سعادتمند در ادامه از کمک‌های مالی به دیگر باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی استان خبر داد و برای برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام شهید هاشمی‌نژاد حدود 100 میلیون تومان هزینه کردیم.

افتتاح 12 پروژه ورزشی

وی از افتتاح 12 پروژه ورزشی در دهه فجر امسال در استان خبر داد و بیان داشت: با افتتاح این پروژه‌ها 21 هزار متر مربع به سرانه ورزش استان اضافه شد.

سعادتمند همچنین از برگزاری اردوی نخبگان ژیمناستیک کشور در دو شهر ساری و قائمشهر خبر داد و اذعان داشت: هزینه‌های مربی خارجی کیوان قنبرزاده دونده ملی پوش مازندرانی را اداره کل ورزش و جوانان استان پرداخت می‌کند.

تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در ورزش استان

وی از تشکیل شورای اطلاع‌رسانی ورزش با حضور اصحاب و رسانه در استان خبر داد و افزود: با هم‌فکری و تعامل و تشکیل اتاق فکر برای توسعه و پیشرفت ورزش مازندران تلاش می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه رسانه باید زبان گویای ورزش مازندران در اعتبار و تخصیص بودجه باشد، اظهار داشت: مازندران به تنهایی با 15 استان از نظر کسب مدال برابری می‌کند که در تقسیم بودجه نیز با دیگر استان‌ها مساوی است.

وی گفت: همیشه ورزش مازندران جلوتر از اعتبار و امکانات ورزشی بوده و در آینده هم این چنین است. باید کاری کنیم که شرایط سرمایه‌گذاران برای کمک مالی به ورزش استان فراهم شود.

نامگذاری سال 92 به ورزش همگانی

سعادتمند با اشاره از نامگذاری سال 92 به ورزش همگانی برای ورزش کشور و استان ابراز داشت: از اینکه مقام معظم رهبری نیز ورزش همگانی را برای همه افراد ضروری دانستند از نامگذاری این سال در استان احساس خوشحالی می‌کنم.

وی با توجه به اهمیت خانواده‌ها به ورزش قهرمانی گفت: باید کاری کنیم که خانواده‌ها به ورزش اهمیت بیشتر دهند تا شاهد درخشش ورزشکاران مازندرانی و همچنین افزایش تعداد بیشتری از قهرمانان در کشور باشیم.

از وضعیت نابسامان نساجی نگران هستم

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با توجه به چالش ها و مشکلات موجود در باشگاه نساجی مازندران تصریح کرد : زمانی که من از مدیرعاملی نساجی استعفا دادم تیم در رده دوم جدول و از مدعیان صعود بود.

وی افزود: من هم به عنوان متولی ورزش مازندران از وضعیت نابسامان نساجی بسیار نگران هستم و امیدوارم که هر چه سریع‌تر مشکلات این باشگاه ریشه‌دار و پرطرفدار فوتبال استان بر طرف شود.

سعادتمند در پایان خاطرنشان کرد: پس از مشکلات به وجود آمده مالی باشگاه در بوشهر از حساب شخصی خودم سه میلیون تومان برای بازگشت بازیکنان به مازندران پرداخت کردم. 

انتهای پیام/86005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول