اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کوهبنان تصریح کرد

وضعیت مطلوب کوهبنان در حفظ حقوق بیت‌المال

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: کوهبنان در بخش حفظ حقوق بیت‌المال جزو سالم‌ترین شهرستان‌های استان کرمان است.

وضعیت مطلوب کوهبنان در حفظ حقوق بیت‌المال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اکبر مختاری پیش از ظهر امروز در جلسه صیانت از حقوق بیت‌المال شهرستان کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان در بخش حفظ حقوق بیت‌المال جزو سالم‌ترین شهرستان‌ها است.

وی افزود: یکی از افتخارات بزرگ مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که خدمتگزار مردمی هستند که در حقیقت صاحبان اصلی و ولی‌نعمت انقلابند و خدمت به آنها نوعی عبادت محسوب می‌شود.

مختاری خاطر نشان کرد: مسئولیت، یک امانت الهی است که بر دوش انسان‌های لایق و کاردان گذاشته می‌شود به گونه‌ای که در احادیث و روایات آمده است «زمانی که خداوند بخواهد به فردی نظر بیندازد و او را محبوب خلق کند، امانتی بر دوش وی می‌گذارد تا اجرش مضاعف شود».

وی بیان کرد: در داستان حضرت یوسف (ع) آمده که ایشان به پادشاه زمانه گفت «مرا سرپرست خزانه و بیت‌المال قرار بده زیرا من حافظی علیم هستم».

مختاری ابراز داشت: مسئولان در کنار انجام کارهای اجرایی و تکریم ارباب رجوع باید با تمام وجود حافظ اموال بیت‌المال باشند که متعلق به تک‌تک افراد جامعه است.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان تصریح کرد: شورای صیانت از حقوق بیت‌المال در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و نظارت بر عملکرد شورای اداری تشکیل شده تا این شورا بتواند بر حقوق بیت‌المال که در بسیاری مواقع ابتر مانده نظارت و آنها را زنده و پویا کند و در حقیقت مسئولان دستگاه‌های اجرایی به نوعی در حفظ و احیای امور بیت‌المال سهیم هستند.

مختاری افزود: زنده کردن مطالبات بانکی و بازگشت اراضی و زمین‌های متعلق به منابع طبیعی که به نوعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب تصرف شده از وظایف اصلی شورای حفظ حقوق بیت‌المال است که دبیری آن را دادستان بر عهده دارد که با جمع‌بندی موارد خاص و پیدا کردن راهکار قانونی حافظ واقعی اموال بیت‌المال است.

وی عنوان کرد: در بعضی از اوقات وظیفه برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی است که با ظرافت ویژه امور را پیگیری کنند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود، به ویژه مسکن و شهرسازی همچنین شهرداری‌ها قبل از واگذاری زمین و صدور پروانه باید از اداره اوقاف و امور خیریه استعلام کنند تا دخل و تصرفی در زمین‌های وقفی نشود.

مختاری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کم‌ترین تضییع حقوق بیت‌المال متعلق به بام فرهنگی استان کرمان است، لذا شهرستان کوهبنان در بعد حفظ حقوق بیت‌المال جزو سالم‌ترین شهرستان‌ها است و از نظر درجه سلامت اداری در مرحله بالای استاندارد قرار دارد.

انتهای پیام/80012/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول