اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سراسر فارس صورت می‌گیرد

تشکیل شعبه‌های اختصاصی برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی

خبرگراری فارس: رئیس کل دادگستری فارس از تشکیل شعب اختصاصی برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در سراسر این استان خبر داد.

تشکیل شعبه‌های اختصاصی برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری  فارس، ذبیح‌الله خدائیان در نخستین نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری این استان با تأکید بر تأثیرگذاری این ستاد اظهار داشت: اعضای این ستاد هرگونه تخلف و یا جرم مرتبط با انتخابات را گزارش می‌کنند.

وی همچنین از تشکیل شعب اختصاصی برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در سراسر این استان خبر داد و افزود: در این شعب اختصاصی رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در سریع‌ترین زمان به صورت فوق‌العاده انجام و با مرتکبان جرائم انتخاباتی برخورد قاطع می‌شود.

این مسئول بر آگاه‌سازی عمومی، توصیه، ارشاد و اطلاع‌رسانی به اشخاص حقیقی و حقوقی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مختلف، کاندیداها و رؤسای ستادهای انتخاباتی آنان با هدف همسوسازی و بازدارندگی از تخلفات انتخاباتی تأکید و تصریح کرد: هدف از تشکیل این ستاد ترویج قانون‌مداری است که در بخشنامه ریاست قوه قضائیه نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی فارس اضافه کرد: با افراد متخلف و قانون‌شکن بدون هیچ اغماض، برخورد می‌شود تا سایر افراد متخلف به خود اجازه ندهند با سوء استفاده از مقام و موقعیت خود به حضور حداکثری مردم در انتخابات لطمه وارد کنند.

خدائیان در بخش دیگری از سخنان خود رسالت دستگاه‌های فرهنگی، جراید و مطبوعات در امر ترویج قانون‌مداری در انتخابات را بسیار مهم تلقی کرد و ابراز داشت: همراهی این دستگاه‌ها در راستای آگاه‌سازی مردم و آموزش آنان در زمینه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری از جنبه‌های مختلف، گفت: این انتخابات در زمانی برگزار می‌شود که استکبار جهانی تحریم‌ها را شدیدتر کرده و در حال محک زدن مردم در داخل کشور بوده و مترصد تأثیر این تحریم‌ها در حضور و اراده مردم است.

خدائیان خاطرنشان کرد: مردم بصیر ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که تحریم‌ها در اراده آنان در دفاع از ارزش‌های انقلاب تأثیری نداشته و حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز بار دیگر توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را پاسخ به ندای مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایجاد اعتماد در مردم در حفاظت از آرای آنان ضروری بوده چراکه دشمنان تلاش دارند در اعتماد مردم ایجاد تشکیک کنند و فعالیت‌های خود را از مدت‌ها پیش شروع کرده‌اند و طرح موضوعاتی مانند انتخابات آزاد نیز در همین راستا است.

رئیس شورای قضایی استان فارس ادامه داد: جریانات منحرف داخلی با حمایت پشتیبانان خارجی خود برای تأثیرگذاری در روند انتخابات فعال شده‌اند که بر این اساس و در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و عمل به فرامین رهبری مبنی بر حضور حداکثری و سلامت انتخابات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شد.

در این نشست مدیرکل بازرسی فارس نیز از اعلام آمادگی اداره کل بازرسی این استان در راستای عمل به وظایف قانونی سازمان در راستای پیشگیری و برخورد با متخلفان جرائم انتخاباتی خبر داد.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول