اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

اجازه نمی‌دهیم در انتخابات از امکانات دولت به نفع کسی استفاده شود

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: در انتخابات به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم که از امکانات دولت به نفع خود استفاده کند و ما فقط مجری انتخابات هستیم و انتخاباتی سالم با حضور حداکثری برگزار خواهیم کرد.

اجازه نمی‌دهیم در انتخابات از امکانات دولت به نفع کسی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد شامگاه یکشنبه در همایش شهرداران استان همدان با بیان اینکه در سال 91 کشور با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بود، اظهار داشت: دشمنان تلاش زیادی کردند با اعمال تحریم‌ها و ترفندهای مختلف حرکت رو به جلوی ایران را در همه زمینه‌ها متوقف کنند و حمایت مردم از نظام کاهش یابد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در جامعه مشکلات و سختی‌ها وجود دارد اما مردم با تحمل و اعتماد به مسئولان از این مرحله عبور کردند.

استاندار همدان تصریح کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرد تا با اعمال تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر مردم نافرمانی مدنی ایجاد کند، اما مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن به همه توطئه‌های دشمن پاسخ محکمی دادند. 

وی با اشاره به اینکه در طرح موضوع مذاکره از سوی آمریکا برخی فریب خوردند، افزود: مقام معظم رهبری به همه یادآوری کرد که مقاومت مردم را در طول این چند سال باور کنیم و تسلیم نشویم و چون مقاومت به ثمر نشسته و دشمن می‌خواهد ما را بشکند حرف از مذاکره می‌زند، البته مردم فرموده رهبری را خوب درک کردند.

آزاد اضافه کرد: امروز وضعیت کشور نسبت به گذشته بسیار بهتر است، البته به خاطر تحریم‌ها مشکلاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: دشمن فکر می‌کرد با تحریم دارو، غذا و خدمات در ایران قحطی می‌شود اما با برنامه ریزی‌ها، تدابیر و مقاومت مردم این تحریم‌ها مؤثر واقع نشد. 

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه بودجه استان همدان در سال جاری از 33 درصد به 22 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور با ارائه طرح‌هایی نظیر فروش اوراق مشارکت هیچ کارگاهی در همدان تعطیل نشد و همه سرپا هستند و فعالیت می‌کنند. 

وی ادامه داد: پروژه آزاد راه همدان، تهران که ظرف پنج سال فقط 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ظرف شش ماه عملیات اجرایی آن پیگیری شده و به بهره‌برداری رسید.

آزاد سپس به دیگر پروژه‌های بزرگ استان اشاره کرد و یادآور شد: فاز نخست فاضلاب تصفیه‌خانه در سال جاری به بهره‌برداری رسیده، پروژه انتقال آب سد تالوار در دست اقدام است و تاکنون بیش از 500 میلیارد تومان در آن هزینه شده و امیدواریم تا پایان دولت دهم آب شرب این سد به همدان متصل شود.

وی گفت: برای توسعه پهنای باند فرودگاه همدان برنامه ریزی شده بود که ظرف 24 ماه این کار انجام شود اما در مدت زمان شش ماه با 12 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید و اکنون قابلیت پرواز همه نوع هواپیما را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در ایران ریل تولید نمی‌شود و تحریم‌ها شامل این حوزه هم شده، با این وجود ریل‌گذاری 270 کیلومتر راه آهن تهران،‌ همدان در حال انجام است.

استاندار همدان در ادامه تصریح کرد: سد سرابی با تمام فشارهای موجود به اتمام رسیده و قرار بود در 22 بهمن به بهره‌برداری برسد اما نشد و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است و در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌ها کشور را به فکر و تکاپوی واداشته است، گفت: قبل از تحریم‌ها اول اعتبار می‌گرفتیم بعد فکر می‌کردیم، اما امروز با توجه به شرایط ایجاد شده اول برنامه‌ریزی کرده و بعد اعتبارات را تأمین می‌کنیم.

آزاد اذعان داشت: خودباوری و خودکفایی خدمتی است که دشمن ندانسته به ما هدیه کرده و ما که روزی در علوم مختلف به خارج متکی بودیم امروز با خودباوری بسیاری از تحقیقات علمی را به تنهایی انجام می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان در موارد زیادی نظیر ایجاد اشتغال دارای رتبه‌های بالا در کشور است، بیان داشت: برخی از وضعیت در اشتغال‌زایی اطلاعی ندارند و اعداد و ارقامی که در طول هفت سال گذشته رخ داده را زیر سؤال می‌برند.

استاندار همدان با بیان این که نرخ بیکاری کشور طبق اعلام مرکز آمار هشت درصد است، اضافه کرد: برای اینکه مشخص شود آمار اشتغال زایی در کشور صحیح است آمادگی داریم این موضوع را به راستی‌آزمایی در سه مرحله بگذاریم تا آنهایی که باور ندارند به صورت مستند مشاهده کنند.

وی افزود: استان همدان با جذب بیش از 70 درصد اعتبارات رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده و در حال حاضر در تهیه طرح‌های هادی در کشور نیز رتبه اول و اجرای طرح‌های هادی رتبه چهارم را کسب کرده است.

آزاد ادامه داد: کمیته امداد و جهاد کشاورزی استان در ایجاد اشتغال، در کشور رتبه اول را کسب کرده و 100 درصد اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی استان در سال‌های 90 و 91 جذب شده است و با تصویب وزارت کشاورزی مبلغ 30 میلیارد تومان دیگر در توسعه کشاورزی به استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برخی مطالب رسانه‌ها گفت: برخی رسانه‌ها نوشتند بودجه استان کاهش داشته، با این حال که بودجه استان همدان از بودجه استان‌های لرستان، کرمانشاه و کردستان بیشتر است.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات سال 92 اشاره کرد و یادآور شد: در انتخابات شوراها در سال آینده کاندیداها چه از درون شهرداری و چه بیرون از مجموعه شهرداری اجازه ندارند از امکانات شهرداری برای تبلیغات خود استفاده کنند.

آزاد افزود: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری هم به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که از امکانات دولت به نفع خود استفاده کند و ما فقط مجری انتخابات هستیم و انتخاباتی سالم با حضور حداکثری برگزار خواهیم کرد. 

وی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فراهم کردن شادی مردم گفت: شهرداری‌ها به زیبا سازی، ایجاد امکانات، احترام به مسافران، دست‌گیری از مسافرانی که دچار مشکل می‌شوند و کمک به اسکان مردم اقدام کنند. 

انتهای پیام/89019/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول