اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرلنگه

تقویت کانون‌های مساجد مهم‌ترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرلنگه گفت: شکل گیری کانون‌های فرهنگی - هنری در مساجد و تقویت آنها، مهم‌ترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

تقویت کانون‌های مساجد مهم‌ترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد رکنی امروز در مراسم تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد غرب استان در بندرلنگه اظهار داشت: مساجد، دانشگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری زیربنای توسعه فرهنگی در کشور هستند.

وی افزود: مسجدی که زیربنای اولیه آن تقوا باشد، پایگاهی برای کسب علم و دانش، جهاد و شهادت، فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت و خودسازی خواهد بود.

امام جمعه بندرلنگه با بیان اینکه فعالان فرهنگی مساجد در وهله نخست باید مخاطب‌شناس باشند، تأکید کرد: برای جذب نسل جوان به مساجد باید از سیره رسول گرامی اسلام (ص) سرمشق بگیریم.

وی، پرهیز از یأس و نومیدی را لازمه کار فرهنگی در مساجد دانست و جدیت و پشتکار را از عوامل موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی برشمرد.

مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت نیز با اشاره به جایگاه مسجد در اسلام، گفت: لفظ مسجد 28 بار در قرآن آمده که بیانگر جایگاه این مکان مقدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لبخندان افزود: از این رو در جامعه اسلامی باید مسجدمحور فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد و این مهم دغدغه همه مسئولان باشد.

وی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اظهار داشت: امام جماعت رئیس طبیعی مسجد است و برنامه‌های مسجد باید زیرنظر امام جماعت مدیریت شود.

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد یک ساله کانون‌های غرب استان را ارائه کرد.

یادآور می‌شود در این مراسم که به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد با حضور مسئولان برگزار شد، از 50 نفر از ائمه جماعات، مدیران، رابطان و مسئولان واحد خواهران کانون‌های و کتابداران کتاب خانه‌های مساجد شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان و بستک تجلیل شد.

 انتهای پیام/88007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول