اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

کانون‌های مساجد مراکزی برای پاسداری از حریم انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیجار گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد مراکزی برای پاسداری از حریم انقلاب هستند و توسعه این مراکز یک صرورت است.

کانون‌های مساجد مراکزی برای پاسداری از حریم انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی در مراسم آیین گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان بیجار در سالن همایش مجتمع امیرنظام گروسی برگزار شد ضمن تبریک این روز گفت: تهاجم فرهنگی دشمن بسیار گسترده و با استفاده از امکانات و تکنولوژی بالایی است و ما باید برای مقابله با آن برنامه‌های مساجد را پرمحتوا کنیم.

وی افزود: نقش مساجد در انسجام و سازماندهی به اقشار، گروه‌ها در طول تاریخ اسلام به ویژه در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی کاملا مشهود بوده است.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه دشمنان اسلام در کمین جوانان ما بوده و درصدد انحراف اخلاقی و دینی آن ها هستند خاطرنشان کرد: باید با نیازهای جوانان آشنا شد و با استفاده از روش‌های تبلیغی و جذاب، آنها را به سمت مساجد و کانون‌های فرهنگی آن هدایت کرد.

مرادی با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های فرهنگی برخی از نهادها از جمله ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، خانواده نقش اصلی هدایت جوانان را بر عهده دارد، تاکید کرد: نباید از جوانان غافل شد زیرا غفلت از جوانان پیامدهای جبران ناپذیری به‌دنبال دارد.

به گفته وی مهمترین مسئله که باید مورد توجه قرار گیرد مدیریت مساجد است که در قالب نهادهای مردمی با حضور هیئت امنا و با اشراف امام جماعت به فعالیت بپردازند.

امام جمعه بیجار خاطر نشان کرد: مساجد محل اوج گرفتن از لحاظ ایمانی و عبادت است و مادامی که این دو مورد، مد نظر کانون‌های مساجد نیز قرار بگیرد از لحاظ گسترش و ترویج فرهنگ آیینی و اسلامی در بین اقشار مختلف مردم خصوصا جوانان مشکلی نخواهیم داشت.

در ادامه این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد شهرستان، هدف تأسیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد را احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی دانست.

جعفر مرادی با اشاره به فعالیت 34 کانون در کل شهرستان گفت: توانایی افتتاح کانون فرهنگی در 20 روستای دیگر و 10 کانون در شهرستان بیجار را داریم که در آینده این مهم انجام خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار در پایان با تأکید بر اینکه راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی، هنری فضای جدیدی در عرصه فرهنگی مساجد ایجاد کرده است، افزود: باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد چرا که این کانون‌ها از مراکز مهم رونق بخشیدن به معنویات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند.

انتهای پیام/79015/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول