اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد همدان تأکید کرد

لزوم تشکیل خانه‌های سلامت در جوار کانون‌های فرهنگی مساجد

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد همدان گفت: یکی از راهکارهای مساجد با طراز اسلامی تشکیل خانه‌های سلامت در جوار کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است.

لزوم تشکیل خانه‌های سلامت در جوار کانون‌های فرهنگی مساجد

هادی فیض‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه مساجد مهم‌ترین پایگاه تبلیغ و آموزش در دین هستند، افزود: مساجد نقش مهمی در مبارزه با تهاجم فرهنگی دارند به طوری که مسجد با آموزش فرهنگ دینی شناخت لازم را برای مسلمانان ایجاد می‌کنند.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری که در دل مساجد جای گرفته‌اند، نقش مهمی در بیداری و آگاهی‌بخشی به گروه‌های مختلف مردمی ایجاد می‌کند.

مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد همدان با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری تأکید داشت، تصریح کرد: در همین راستا ستاد عالی کانون‌های مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی، احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد، استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دولتی دارای امکان بهره‌وری فرهنگی تأسیس شد.

وی در ادامه یادآور شد: کانون‌های مساجد به عنوان مکانی اثرگذار با آموزش مبانی دینی در تحکیم باورها، اعتقادات، تغییر رفتارها و درونی‌کردن دین، نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

فیض‌منش یادآور شد: برای رساندن مساجد به مسجد طراز اسلامی راهکارهایی از جمله تشکیل خانه‌های سلامت در کانون‌ها و در جوار مساجد و استفاده از پزشکان در این اماکن برای آموزش نکات بهداشتی به اعضای مساجد مورد تأکید است.

وی توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر، فراهم کردن بستر مناسب برای اعضای کانون‌های مساجد، حمایت مالی از کانون‌های مساجد، کمک به تقویت برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در مساجد، برگزاری جلسات مشورتی، شناسایی نخبگان هر منطقه و ارج نهادن به فعالیت‌های شاخص آنها و فراهم آوردن نیاز آنها، ارتباط مستمر و ویژه بین مساجد و مدارس را بسیار مهم دانست.

مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد همدان اظهار داشت: مسجد نمونه باید در همه زمینه‌ها نمونه باشد تا زمینه‌ساز جذب حداکثری جوانان به مسجد فراهم شود.

انتهای پیام/89003/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول