اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

زنان ایرانی در تمام عرصه‌ها پیشگام هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار بستک نقش زنان در جامعه اسلامی را انکارناپذیر دانست و گفت: زنان ایرانی در تمام عرصه‌ها پیشگام هستند.

زنان ایرانی در تمام عرصه‌ها پیشگام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده در جلسه کمیسیون امور بانوان و خانواده شهرستان بستک اظهار داشت: زنان امروز ما نقش بسیار فعال‌تر و چشمگیرتری را در ترسیم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ایفا می‌کنند که دلیل آن اسلامی بودن حکومت ما است که به زنان اجازه می‌دهد، ضمن رعایت حجاب و حدود شرعی به فعالیت فرهنگی‌، اقتصادی و … در جامعه بپردازند.

وی افزود: وقتی به کارنامه سراسر افتخار انقلاب اسلامی نظر می‌اندازیم، در می‌یابیم که در تمام صحنه‌های سیاسی و اجتماعی‌، زنان فداکار پا به پای مردان حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فرماندار شهرستان بستک ادامه داد: این نقش‌آفرینی نه تنها در دوران مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی که در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز ادامه داشت و زنان ایران اسلامی توانستند، علاوه بر نقش‌آفرینی در مدیریت پشت جبهه‌های جنگ در پیروزی‌های رزمندگان اسلامی نیز نقش‌آفرینی کنند.

مشتاق‌زاده در ادامه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مهم‌ترین دغدغه مردم و مسئولان برشمرد و افزود: دشمنان حضور مؤثر زنان در عرصه‌های اجتماع را بر نمی‌تابند؛ از این رو در تلاشند تا زنان و دختران ما را به سمت بی‌فرهنگی و بی‌هویتی سوق دهند.

فرماندار شهرستان بستک نمونه بارز در این زمینه را ترویج بدحجابی و بی‌حجابی عنوان کرد و گفت: دشمنان با ترویج فرهنگ منحط خود می‌خواهند هویت اسلامی را از زنان سلب کنند، اما تاریخ نشان داده است که در پرتو آگاهی و بصیرت، راه به جایی نبرده‌اند، از این ‌رو تک‌تک ما موظف به حفظ قداست هویت زن مسلمان هستیم.

وی اذعان داشت: برای رفع مشکل اشتغال زنان بی‌سرپرست به ویژه در روستاها باید در قالب طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی از جمله ایجاد کارگاه‌های قالیبافی، گلیم‌بافی و ... اقدام شود؛ در حال حاضر دولت با اختصاص وام‌های کم‌بهره تلاش دارد تا درآمد پایداری برای خانواده‌های روستایی فراهم کند.

مشتاق‌زاده در پایان سخنان خود بر حضور گسترده بانوان شهرستان بستک در عرصه‌های مختلف اجتماعی به خصوص انتخابات آینده تأکید کرد.

انتهای پیام/88006/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول