اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خبر داد

کاشت 500 هزار اصله نهال زیتون در گلستان

خبرگزاری فارس: حسن نوروزی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین این دفتر و سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: مقرر شد حدود 500 هزار اصله نهال زیتون در معابر، بوستان‌ها، مدارس و حاشیه جاده‌ها کاشته شود.

کاشت 500 هزار اصله نهال زیتون در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن نوروزی صبح امروز در جمع کارشناسان دفتر امور روستایی استانداری گلستان اظهار داشت: این سالن‌ها در روستاهای «دهنه» کلاله، «لمسک»، «اسبومحله» و «آلوکلاته» گرگان، «چهارده» کردکوی، «لیوان‌غربی» بندرگز، «خواجه نفس» گمیشان، «بی‌بی شیروان» گنبدکاووس و «دارکلاته» و «گلند» رامیان به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: عملیات اجرایی تا مرحله نصب سوله در چهار روستای «پیچک محله» علی‌آبادکتول، «گری‌دوجی» آق‌قلا، «میرمحله» گرگان و «کاشیدار» آزادشهر و شهر «تاتار علیا» انجام شد.

سال آینده ساخت پنج سالن ورزشی در روستاها پایان می‌یابد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود منابع مالی دهیاری‌ها تاکنون این پنج سالن به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

نوروزی ادامه داد: طبق مکاتبات به عمل آمده مقرر شد از محل اعتبارات دهیاری‌ها دو سالن ورزشی روستای کاشیدار آزادشهر و میرمحله گرگان سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی یکی از وظایف دهیاری‌ها را کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی و برخورد با متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز برشمرد و اظهار کرد: به منظور ایجاد انگیزه در دهیاران با نظر مساعد معاون عمرانی استانداری دبیرخانه کمیسیون ماده 99 به این دفتر منتقل شد.

پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز توسط دهیاری‌ها تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: مراحل تشکیل پرونده کمیسیون توسط دهیاری‌ها و ناظرین فنی آنها در بخشداری‌ها انجام و جلسات کمیسیون ماده 99 هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: به منظور وحدت‌رویه، کلاس‌های آموزشی با موضوع تخلفات ساخت و ساز و کمیسیون ماده 99 برای دهیاران در شهرستان‌ها برگزار شد.

وی یکی از ضرورت‌های مدیریت روستایی را داشتن ساختمان دهیاری دانست و گفت: در همین راستا نقشه ساختمان با تیپ 65 مترمربع برای دهیاری‌ها تهیه شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان اظهار داشت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد 200 دهیاری دارای ساختمان ملکی و حدود 100 دهیاری ساختمان نیمه‌تمام داشتند که با پیگیری‌های به عمل آمده و با اعتبارات تخصیص یافته از سوی دفتر دهیاری در آینده نسبت به تکمیل ساختمان‌ها اقدام می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: امسال 40 ساختمان نیمه‌تمام دهیاری‌های استان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین این دفتر و سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص کاشت نهال زیتون در روستاها، هدف این تفاهم‌نامه را توسعه فضای سبز روستایی و ترویج فرهنگ استفاده از زیتون در سبد غذایی خانوار عنوان کرد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان افزود: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد حدود 500 هزار اصله نهال زیتون در معابر اصلی و فرعی، بوستان‌ها، مدارس و حاشیه جاده‌ها کاشته شود.

به گفته نوروزی، 371 روستا در گلستان مشمول اجرای طرح کاشت نهال زیتون هستند.

انتهای پیام/83003/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول