اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی تاکید کرد

‌مناسب‌سازی ‌ادارات استان مرکزی برای معولان در سال 92‌

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: مناسب ‌سازی محیط برای حضور معلولان در فضاهای عمومی و ادارات وظیفه‌ای است که همه باید به آن توجه داشته باشند.

‌مناسب‌سازی ‌ادارات استان مرکزی برای معولان در سال 92‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باید برای ایجاد فضای مناسب برای معلولان و جانبازان تلاش بیشتری صورت بگیرد اظهار داشت: فضاهای عمومی و ادارات استان که با نواقص مهندسی مواجه هستند، مناسب‌سازی فضا برای حضور معلولان و تردد جانبازان و معلولان در سال آتی باید فراهم شود.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی محیط‌های عمومی و اداری برای معلولان و جانبازان علاوه بر قانون، وظیفه انسانی است، افزود: 90 درصد مناسب سازی فضاها در حیطه وظایف شهرداری‌ها است.

شعبانی‌فرد بیان کرد: بهزیستی استان مرکزی به عنوان دبیر کمیته مناسب‌سازی محیط برای معلولان موظف است در سراسر استان و شهرستان‌ها با بازدید و تهیه گزارش و با برنامه‌ریزی به منظور اصلاحات مهندسی، زمینه تردد و حضور جانبازان و معلولان را در فضاهای عمومی فراهم کند.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها نیز موظف هستند در طرح جامع تفضیلی شهرها، کمیته‌های فنی و کمیسیون ماده پنج مناسب‌سازی را مد‌نظر قرار داده و امکانات و زیرساخت‌ها را به منظور مناسب‌سازی محیط‌های عمومی فراهم کنند و در صدور مجوز برای ساختمان‌های خدمات عمومی، دولتی و غیر عمومی که مورد استفاده معلولین و جانبازان قرار می‌گیرد الزام دسترسی آسان این قشر را در نظر بگیرند و در صورتی که قانون مناسب سازی رعایت نگردد و ساختمان‌ها دارای نواقص مهندسی تردد معلولین باشند، شهرداری‌ها حق صدور مجوز پایان کار را ندارند. 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: 17 هزار معلول با ضایعه جسمی و حرکتی در استان مرکزی زندگی می‌کنند که با در نظر گرفتن آمار جانبازان و سالمندان استان ضرورت و اهمیت مناسب سازی فضاهای عمومی و اداری و رفع نواقص ساختمان‌های اداری ضروری است.

رضا ربیعی افزود: معلولان نیز مانند سایر افراد نیازمند استفاده از محیط اطراف و تردد در مکان‌های اجتماعی، تفریحی و ورزشی هستند تا بتوانند احتیاجات خود را برآورده کنند اما مشکلات معماری و شهری یکی از بزرگترین موانع فعالیت‌های اجتماعی آنهاست.

وی ادامه داد: به منظور مناسب‌سازی شهر برای حضور معلولان اقداماتی در طی سال جاری انجام شده است که از جمله آنها بازدید از پنج اداره که بیشترین مراجعه معلولین را داشته، تهیه عکس و بررسی مشکلات کیوسک‌های تلفن و ارسال آن به شرکت مخابرات به منظور رفع موانع و نواقص، ارسال قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به سازمان نظام مهندسی از طریق اداره راه و شهرسازی و تشکیل کمیته‌های شهرستانی ‌است.

انتهای پیام/87002‌‌‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول