اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان خبر داد

معافیت مالیاتی برای واحدهای صنفی مجهز به صندوق مکانیزه فروش

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از معافیت مالیاتی واحدهای صنفی مجهز به صندوق مکانیزه فروش خبر داد.

معافیت مالیاتی برای واحدهای صنفی مجهز به صندوق مکانیزه فروش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ابوالقاسم محمدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارائه خدمات کارآمد به جامعه هدف یکی از اصول مهمی است که اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در دستور کار خود قرار داده و با جدیت در راستای دستیابی به این هدف اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: بر‌ اساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته واحدهای صنفی از ابتدای سال 92 ملزم به استفاده از صندوق مکانیزه فروش یا سیستم رایانه مجهز به نرم‌افزار فروشگاهی هستند.

محمدزاده ادامه داد: به‌ منظور اجرای ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به تعیین اولویت صاحبان مشاغل توسط سازمان امور مالیاتی کشور برای نصب، راه‌اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش؛ صاحبان مشاغل از ابتدای سال 92 ملزم به استفاده از صندوق مکانیزه فروش یا سیستم رایانه مجهز به نرم‌افزار فروشگاهی هستند.

وی اضافه کرد: مشاغلی مثل سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، فروشندگان آهن‌آلات، لوازم صوتی و تصویری، انواع رایانه و قطعات سخت‌افزاری، ماشین‌های اداری، لوازم خانگی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها‌، چلوکبابی‌ها و غذا‌فروشی‌ها‌، هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و مشاورین املاک از مشاغلی است که ملزم به استفاده از صندوق مکانیزه فروش هستند.

این مسئول ادامه داد: معادل هزینه‌های انجام شده بابت خرید‌، نصب و راه‌اندازی دستگاه سامانه صندوق مکانیزه فروش یا رایانه توسط صاحبان مشاغل ذکر شده از درآمد مشمول مالیات مؤدیان مزبور در نخستین استفاده از سامانه مذکور قابل کسر بوده و عدم استفاده از سامانه صندوق مکانیزه فروش یا سیستم رایانه مجهز به نرم‌افزار نمایشگاهی باعث محرومیت از معافیت مالیاتی سال 92 خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان نداشتن صندوق مکانیزه فروش را جزو تخلفات اقتصادی صنفی ذکر کرد و افزود: پس از تاریخ مذکور و عدم راه‌اندازی این سامانه در واحدهای صنفی ذکر شده، برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/2452/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول