اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت تاکید کرد

ضرورت رعایت باید‌ها و نبایدهای شغل پرستاری

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: باید‌ها و نبایدهایی در شغل پرستاری و طبابت هست، مانند رعایت تقوا و باید تمام تلاش را برای بهبودی مریض جمع کند، خیرخواهی نسبت به مریض و ... داشته باشد و باید مد نظر قرار گیرد.

ضرورت رعایت باید‌ها و نبایدهای شغل پرستاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت حجت‌الاسلام علی ابراهیمی در جمع پرستاران شهرستان بافت اظهار داشت: در دنیای غرب هر زنی که ازدواج می‌کند فامیلش را از دست می‌دهد و باید فامیل شوهرش را بگیرد.

وی افزود: حضرت زینب (س) هم از پدر و هم از مادر و هم از برادرانش پرستاری کرده است، ایشان زنی کامل بوده‌اند و در فصاحت کلام مانند امیرالمؤمنان علی (ع) بودند، ایشان وقتی در کوفه خطبه می‌خواندند بسیار فصیح بود که مردم را یاد حضرت علی (ع) می‌انداخت.

ابراهیمی تصریح کرد: اگر به عصمت این بزرگوار نگاه کنیم می‌بینیم مانند حضرت زهرا (س) هستند از نظر صبر هم مانند امام حسن (ع) و از نظر شجاعت مانند امام حسین (ع) که در کاخ یزید همه را تکان داد و یک انقلاب را در اسلام به وجود آورد.

وی با بیان اینکه این روز خیلی زیبا نامگذاری شده است بیان کرد: پرستاری ثواب بسیاری دارد و خدمتی که در اجتماع انجام داده می‌شود خیلی زیاد است و پیامبر اسلام (ص) هم به این موضوع تأکید بسیاری دارند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند «کسی که یک روز از بیماری پرستاری کند، خداوند عالم او را با والاترین پیامبران محشور می‌کند و از صراط مانند برق درخشنده‌ای می‌گذرد».

وی اذعان داشت: برخی از شغل‌ها واجب هستند که باید عده‌ای قیام کنند و با درس خواندن به این شغل‌ها برسند و اگر کسی نرود به دنبال آنها بر همه واجب می‌شود، ثواب پرستاری از دعا در مسجد نبی اسلام (ص) هم بالاتر است.

ابراهیمی افزود: باید‌ها و نبایدهایی در شغل پرستاری و طبابت هست، مانند رعایت تقوا ،تمام تلاش را برای بهبودی مریضش جمع کند، خیرخواهی نسبت به مریض و ... داشته باشد که باید مد نظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: حرفه پرستار و پزشکان خیلی روی بهبود یافتن بیمار تاثیر دارد و پرستاران و پزشکان باید حرف‌هایشان را بنا بر تفکر به زبان بیاورند تا در روحیه بیمار تاثیر منفی نگذارند.

انتهای پیام/80024/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول