اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

شاخص پرستاران به ازای هر تخت بالاتر از میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شاخص نیروی پرستار به ازای هر تخت در بیمارستان‌های استان را بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد.

شاخص پرستاران به ازای هر تخت بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید جواد پورنقی اظهار کرد: ضریب نیروی پرستار به ازای هر تخت در بیمارستان‌های استان 8/0 و این آمار نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: در حال حاضر 812 نیروی پرستار در بیمارستان‌های استان مشغول فعالیت هستند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

پورنقی با بیان اینکه هزینه کردن برای سلامت یک نوع سرمایه گذاری است، گفت: تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه در بخش نیروی انسانی، بهبود فضای فیزیکی و امنیت شغلی برای پرستاران از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان برای سال جدید است.

وی همچنین با بیان اینکه در سال جاری خرید تجهیزات جهت بیمارستان‌های استان رشد قابل توجهی داشته است، افزود: چهار دستگاه ونتیلاتور هر کدام به ارزش 250 میلیون ریال برای بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد و دو دستگاه نیز برای بیمارستان شیروان خریداری شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: دستگاه الایزافول اتومات به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال که نوعی دستگاه پیشرفته خودکار آزمایشگاهی برای انجام آزمایشات هورمونی است در بیمارستان‌های شیروان و امام رضا(ع) بجنورد نصب شده است.

وی تصریح کرد: 20 دستگاه الکتروشوک به ارزش دو میلیارد ریال در تمام بیمارستان‌های استان توزیع شده است.

پورنقی اضافه کرد: دستگاه لیگاشور برای سرعت بخشیدن به اعمال جراحی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال نیز خریداری شده است.

وی گفت: در گذشته بیماران ارتوپدی و جراحی اعصاب اقلام این جراحی‌ها را که شامل پیچ و پلاک بوده از خارج بیمارستان با قیمت گزافی تهیه می‌کردند که در حال حاضر با سه شرکت ایرانی در این خصوص قرارداد بسته شده که این اقلام برای بیماران تصادفی رایگان و برای بیماران غیر تصادفی کمتر از نصف قیمت تهیه می‌شود.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول