اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار

پرستاران و تلاشگران عرصه سلامت کردستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 16 نفر از پرستاران استان کردستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در سنندج تجلیل شدند.

پرستاران و تلاشگران عرصه سلامت کردستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و قائم‌مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان کردستان در این مراسم که با استاندار، مسئولین، مدیران، اعضای هیئت علمی، کارکنان، پرستاران و پیراپزشکان در تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، از تلاشگران عرصه سلامت تقدیر کرد و پرستاران را پاسدار حریم سلامت انسان‌ها خواند.

طیب قدیمی در ادامه توانمندسازی، به روز شدن آموزش‌ها و حفظ کرامت بیماران را از وظایف پرستاران برشمرد و گفت: حمایت روحی، انجام خدمت بی‌منت، عشق به بیمار، تعهد اخلاقی، عرق و تعصب به حرفه از ارکان اصلی حرفه پرستاری است.

وی در ادامه با قدردانی از نقش موثر پرستاران در اجرایی کردن نظام حاکمیت خدمات بالینی گفت: سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی  به ثمرنشستن بیش از پیش این خدمات و وارد شدن همکاران پزشک اعم از عمومی، متخصص و فوق‌تخصص و تلاش بیشتر در این عرصه است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع به عنوان نسخه نجات‌بخش ارتقا سلامت جامعه نام برد و گفت: اجرای مطلوب این برنامه‌ها مستلزم همراهی همکاری و تلاش بیش از پیش تیم سلامت بویژه پرستاران و پیراپزشکان است.

قدیمی همچنین به جایگاه و نقش موثر پرستاران در درمان آلام دردمندان اشاره کرد و گفت: پرستاران در قبال این وظیفه خطیر باید به سلامت خود نیز توجه داشته باشند و از آن غافل نشوند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مجموعه‌ای که بیشترین خدمات‌رسانی را به مردم در جامعه برعهده دارد مجموعه‌های بهداشت و درمان به ویژه کادر پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی است.

در حال حاضر بیش از 1800 نفر کادر پرستاری اعم از پرستار، بهیار، کمک بهیار، تکنسین اتاق عمل و هوشبری در مراکز درمانی استان مشغول به ارائه خدمات هستند که بیش از نیمی از آنان در سازمان نظام پرستاری عضویت دارند.

انتهای پیام/79001/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول