اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد

الگوگیری پرستاران از شخصیت حضرت زینب(س)

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: پرستاران باید هر چه بیشتر خود را با شخصیت حضرت زینب(س) تطابق دهند تا از اجر و ثواب دنیوی و اخروی بهره‌مند شوند.

الگوگیری پرستاران از شخصیت حضرت زینب(س)

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: ترویج فرهنگ زینبی در جامعه از جمله نیازهای ضروری است و نکات و محورهای ارزشمندی پیرامون شخصیت آن حضرت وجود دارد.

وی با اشاره به دین‌مداری و خدامحوری حضرت زینب(س) گفت: دین‌مداری، بصیرت و موقعیت‌شناسی از جمله ویژگی‌های شاخص این بانوی بزرگوار بود بنابراین زمانی که این شاخصه‌ها در جامعه‌ای پیاده شود آن جامعه زینبی می‌شود.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری یکی دیگر از خصوصیات حضرت زینب(س) است و این بانوی بزرگوار به دلیل علاقه به ولایت و امامت تمام سرمایه زندگی خود را خرج کرد.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) فرزندان و خانواده خود را در راه ولایت فدا کرد و سختی‌ها و مصائب فراوانی در راه پایبندی به ولایت متحمل شد.

عظیمی عنوان داشت: حضور حضرت زینب(س) در کنار امام حسین(ع) نشانه اوج وظیفه‌شناسی حضرت در زمینه دین و ولایت است.

وی با بیان اینکه پرستار نمونه برازنده و شایسته حضرت زینب(س) است گفت: این بانوی بزرگوار به دلیل بیماری امام سجاد(ع) مسئولیت پرستاری وی را بر عهده گرفت و با وجود سختی‌ها و مصائب در این راه جانفشانی کرد.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: زینب کبری(س) همه مصائب و مشکلات را به جان خرید و برای پرستاری از پیشوای چهارم شیعیان جانش را به خطر انداخت.

وی با تأکید بر الگوگیری پرستاران از حضرت زینب(س) گفت: پرستاران باید هر چه بیشتر خود را با شخصیت حضرت زینب(س) تطابق دهند تا از اجر و ثواب دنیوی و اخروی بهره‌مند شوند.

عظیمی عنوان داشت: زنان جامعه کنونی باید به حضرت زینب(س) به عنوان اسوه و الگو تأسی کنند و بصیرت، ولایت‌مداری، دین‌داری، تربیت فرزند و حجاب و حیا را از حضرت زینب بیاموزند.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول