اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

با برنامه وارد سال 92 می‌شویم

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال 91 برنامه‌های بهتری را برای سال آینده در دستور کار قرار داده‌ایم.

با برنامه وارد سال 92 می‌شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه بعد از ظهر امروز در آخرین جلسه سال جاری با خبرنگاران اظهار داشت: 30 درصد از اداره‌های شهرستان شیراز برنامه‌های جامع خود در چشم‌انداز 20 ساله ‌را تهیه و به فرمانداری ارسال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سال آینده 35 طرح اولویت‌دار در حوزه‌های مختلف اجرایی می‌شود.

فرماندار شیراز ادامه داد: سال 91 سالی آرام و بی‌تنش برای شهر شیراز بود چراکه مطالبات از طریق راهکارهای اجتماعی، مذاکره و راه‌حل‌های منطقی و قابل حصول پیگیری شد.

وی ابراز داشت: برنامه‌ریزی مناسب و منطقی باعث شد تا فرمانداری شیراز بتواند به بهترین شکل اهداف خود را عملیاتی کند.

این مسئول اضافه کرد: مراکزی برای ساماندهی معتادان و درمان آنان اختصاص داده شده و در راه‌ماندگان به کمیته امداد و سالمندان بی‌سرپرست نیز به بهزیستی تحول داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از فردا طرح جمع‌آوری معتادان، متکدیان و کارتن‌خواب‌ها در شیراز آغاز می‌شود تا دیگر در این شهر با پدیده‌ای به‌نام معتاد خیابانی، متکدی و کارتن‌خواب مواجه نشویم.

زرین کلاه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال 91  انتخابات مجلس بود که طبق نظر شورای نگهبان و وزارت کشور مشارکت مردم در شیراز بالاتر از حد انتظار گزارش شد.

وی با بیان اینکه امسال 65 شورای موجود در سطح فرمانداری شهرستان شیراز فعال شد، ابراز داشت: بیش از یک‌هزار جلسه برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها و حل مسائل و مشکلات برگزار شد و حداقل در 350 محور در حوزه‌های آب، برق، گاز، صنعت و سرمایه‌گذاری به نتایج ملموسی دست‌ یافتیم.

تحقق بخشی از حقوق قانونی کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها، جانمایی افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی، توجه به حفاظت بانک‌ها و طرح‌های امنیتی و انتظامی، برخورد با اراذل و اوباش، کاهش جرائم در بخش‌های مختلف در سطح شیراز و آغاز مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان مواردی بود که زرین کلاه به عنوان دستاوردهای سال 91 فرمانداری برشمرد.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع مدیریت بحران، از آغاز مراحل انتقال کارخانه‌های سیمان و روغن‌نباتی به خارج شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: کار انتقال این واحدهای صنعتی به خارج از شیراز باید تا پایان سال 92 به اتمام برسد.

زرین کلاه در ادامه بیان کرد:  انجام طرح جمع‌آوری سلاح‌های سرد، انقلابی در کاهش جرائم بود که با همکاری مردم در سال 91 انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بعضی اصناف مانند بانک‌ها و طلافروشی‌ها بیشتر مورد توجه سارقان هستند در سال 91 سختگیری‌های بیشتری در مورد افزایش سیستم‌های امنیتی، حفاظتی و ارتباط با پلیس به آنها گرفته شد تا از این طریق جرائم کاهش یابد.

رسیدگی به مشکلات کارخانجات مشکل‌دار به لحاظ مالی، تشکیل اتاق فکر امر به معروف و نهی از منکر، آماده‌سازی ساختمان جدید فرمانداری شیراز، افزایش تعداد معاونت‌های فرمانداری شیراز و الحاق روستاهای دوکوهک و گویم به شیراز دیگر عناوین عملکرد فرمانداری شیراز در سال 91 بود که فرماندار این شهرستان به آن اشاره کرد.

وی همچنین از آمادگی کامل شیراز برای استقبال از میهمانان نوروزی خبر داد و ابراز داشت: از مدت‌ها پیش ستاد تسهیلات نوروزی شهر شیراز با بهره‌مندی از 12 کارگروه هر دو هفته یک‌بار تشکیل جلسه داده است تا با برنامه‌ریزی مناسب مسافران نوروزی به بهترین شکل از اقامت خود در شهر شیراز لذت ببرند.

وی همچنین بیان داشت: شورای حفاظت از صنایع فارس تشکیل شده است تا در سال 92 در بحث سرمایه‌گذاری حمایت‌های مناسبی از سرمایه‌گذاران انجام شود.

انتهای پیام/2448/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول