اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز:

طرح ترافیک شیراز تنها در ساعات اداری اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز گفت: ساعات اجرای طرح زوج و فرد در این شهر در چند ماه نخست از صبح تا شب نیست و تنها در ساعات اداری اعمال می‌شود.

طرح ترافیک شیراز تنها در ساعات اداری اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا امین بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر بی‌نظمی‎ها در ترافیک شیراز بعد از ظهرها و غروب بوده به این دلیل که سفرهای بی‌هدف و تغییر مسیرهای چندباره برای خرید کالا عامل ایجاد تداخل و ترافیک است که در ساعات اداری کمتر دیده می‌شود.

این مسئول افزود: افزایش ساعات طرح ترافیک بستگی به بازخورد اجرای آن در چند ماه نخست دارد و اینکه آیا مشکلات ترافیکی شیراز و رفتار تک تک شهروندان چقدر بهتر می‌شود.

به گفته امین، در طرح فعلی از ساعت 6:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر، شهروندان بنابر پلاک خود تنها سه روز در هفته و در ساعات اداری محدودیت تردد دارند.

وی اضافه کرد: در تهران علاوه بر طرح ترافیک مناطقی تنها برای خودروهای مجوز‌دار قابل تردد است اما در شیراز چنین برنامه‌ای در حال حاضر در دستور کار نیست و مجوزها برای تردد در محدوده ترافیک است که سایر شهروندان نیز سه روز در هفته می‌توانند به آن وارد شوند.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز در ادامه بیان داشت: تعیین 54 ورودی، 24 گیت کنترل تصویری و استقرار ماموران پلیس راهور در 65 نقطه از جمله موارد نیاز این طرح است.

طرح ترافیک ارشادی است، اعمال جریمه در آینده

وی اضافه کرد: در حال حاضر از نیروی انتظامی خواهش کرده‌ایم که تنها به تذکر و هدایت خودروها و یا ممانعت از ورود پلاک مغایر اکتفا کند و از اعمال قبض جریمه بپرهیزد.

امین خاطرنشان کرد: در ابتدای طرح ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد اعم از اینکه از یک کد پستی چند نفر ثبت‌نام کرده‌اند، یا اینکه خانواری چند خودرو دارد بتواند چند مجوز بگیرد و تمام این موارد به مرور رفع می‌شود.

این مسئول افزود: آنچه برای مهیا کردن تمهیدات طرح ترافیک نیاز بود پنجم اسفند ماه جاری محقق شد و با توجه به تعداد پارکینگ آماده شده، شروع طرح ترافیک با وضعیت زوج و فرد خودروها مورد تایید قرار گرفت.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز گفت: مقرر شد پنج خط ویژه اتوبوسرانی سریع‌السیر با اولویت ویژه اجرا در مسیرهای پر ترددی مانند ولیعصر، کریم خان زند، نمازی و... راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: تاکنون تقاضای 3 هزار و 500 شهروند در سامانه طرح برای تردد به محدوده مرکزی شهر ثبت شده و شهروندانی که با درخواست آنها موافقت شده باید مدارک خود را تحویل بدهند.

امین تصریح کرد: با تمام ادارات نیز مکاتبات لازم انجام شده و برای بیماران خاص، معلولان و جانبازان، خودروهای امدادی، ساکنان داخل محدوده طرح، خبرنگاران و آژانس‌های تاکسی تلفنی نیز تدابیر لازم از طریق نهادها، اتحادیه صنفی یا انجمن مربوطه اطلاع‌رسانی شده است.

مجوز ثبت‌نامی‌های پیشین آماده است

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز خاطرنشان کرد: مجوز ادارات و شهروندانی که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند آماده است.

این مسئول گفت: افراد می‌توانند از طریق صنف یا اداره خود در طرح وارد شوند یا اینکه به صورت شخصی در سامانه اینترنتی http://tarh.shiraztraffic.ir/ ثبت‌نام کنند.

به گزارش فارس، مرزهای طرح ترافیک شیراز، مرز شمالی شامل خیابان‌های ساحلی جنوبی و نشاط، مرز غربی شامل خیابان ملاصدرا، بلوارهای بعثت و شهید بهشتی، مرز شرقی شامل میدان‌های ولیعصر و زینبیه و مرز جنوبی شامل خیابان‌های مشیر و سیبویه است.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول