اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز 92 صورت می‌گیرد

افزایش نوبت‌های رفت و برگشت قطار شیراز - تهران

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس از افزایش تعداد نوبت‌های رفت و برگشت قطار شیراز به تهران از سه نوبت به 9 نوبت در ایام نوروز 92 خبر داد.

افزایش نوبت‌های رفت و برگشت قطار شیراز - تهران

محسن اردکانی امروز در حاشیه پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تدوین طرح جامع مدیریت بحران آذر ماه امسال اطلاع‌رسانی شده و هنوز به پایان نرسیده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه برای تدوین طرحی جامع و پخته باید مقدمات کار فراهم و مطالعات گسترده انجام شود، این کار به زمان بسیاری نیاز دارد.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید عملیاتی‎‌تر به این مقوله بپردازند و متناسب با حوزه وظایف خود طرح مدیریت بحران را برای دستگاه خود آماده کنند.

وی افزود: اهمیت مبحث بحران بر کسی پوشیده نیست و نباید کار به شیوه سنتی گذشته باشد که پس از وقوع بحران به کاهش اثرات آن اکتفا کنیم.

لحاظ کردن مقوله امنیت‌روانی در شورای اطلاع‌رسانی

معاون استاندار فارس در مورد لزوم اطلاع‌رسانی صحیح به مردم در زمان وقوع بحران به خبرنگار فارس گفت: یکی از زیر‌بخش‌های طرح جامع مدیریت بحران، شورای اطلاع‌رسانی است که برای امنیت روانی و جلوگیری از گسترش شایعات تدابیری را در نظر می‌گیرد.

نوروز تلفن مدیران روشن باشد

به گفته وی، برای حوادث طبیعی یا انسان‌ساز به ویژه در نوروز تذکرات لازم داده شد و البته دستگاه‌های استان فارس در آمادگی خوبی قرار دارند.

وی در ادامه ابراز داشت: نوروز امسال باید تلفن مدیران فارس شبانه‌روز روشن باشد تا در صورت بروز حادثه احتمالی در کمتر از یک ثانیه فراخوان شوند.

این مسئول ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی مطمئن و سریع در مواقع بروز بحران و فراخوانی دستگاه‌های مسئول را دارای اهمیت بالایی توصیف و اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های همگانی، به روز کردن آموزش نیروهای امداد‌رسان، نوسازی تجهیزات و اجرای مانورهای متناوب باید در تدوین طرح جامع مدیریت بحران استان مورد توجه قرار گیرد.

اردکانی بر لزوم تمرکز بر اقدامات پیش از وقوع بحران تاکید و خاطرنشان کرد: هر قدر اقدامات پیش از بحران وسیع‌تر و سنجیده‌تر باشد اقدامات حین و بعد از بحران کمتر و اثرگذار‌تر می‌شود.

افزایش تعداد سرویس‌های قطار شیراز به تهران

اردکانی با اشاره به کاهش حوادث ترافیکی در استان فارس و اهمیت مقوله سفر امن از افزایش تعداد سرویس‌های قطار شیراز به تهران از سه سرویس به 9 سرویس در ایام نوروز امسال خبر داد.

وی با اشاره به این که برخی حوادث و بحران‌ها مانند زلزله دفعی و غیرقابل پیش‌بینی و برخی نیز مانند سیل چند ساعت پیش از وقوع قابل پیش‌بینی است خاطرنشان کرد: آمادگی و حضور به موقع مدیران در زمان بروز حوادث، تاثیر فراوانی در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه دارد.

فارس از نظر بحران‌های طبیعی در صدر استان‌های کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس در ادامه ابراز داشت: استان فارس از نظر وقوع بحران‌های طبیعی در صدر استان‌های کشور است و باید در این زمینه تدابیر جدی در نظر گرفته شود.

اردکانی بیان کرد: تعدد زلزله در فارس که با ریشتر کم و به لطف خداوند بی‌تلفات می‌گذرد هشداری است که هر لحظه آمادگی خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/2448/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول