اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهمنامه‌ای در زمینه‌های پزشکی

همکاری‌های پزشکی شیراز و پاکستان گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: با امضای تفاهمنامه در زمینه همکاری‌های پزشکی بین هیئت پاکستانی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعامل و همکاری دو کشور گسترش می‌یابد.

همکاری‌های پزشکی شیراز و پاکستان گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هیئت پاکستانی شامل رئیس دانشکده پزشکی خیبر، رئیس مجتمع پزشکی حیات‌آباد، رئیس بیمارستان نورس وست و مدیر اجرایی بیمارستان رحمان پاکستان در سفری سه روزه خود به شیراز از امکانات و توانمندی‌های پزشکی استان فارس بازدید کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه جلسه با این هیئت پاکستانی، گفت: این سفر در پی دیدار هیئت پزشکی از فارس به همراهی استاندار این استان از امکانات پزشکی پاکستان انجام گرفت که طی آن به دنبال تعامل بیشتر در زمینه پزشکی با کشور پاکستان هستیم.

محمدهادی ایمانیه افزود: در سفر ما به پاکستان تفاهمنامه‌ای در زمینه همکاری‌های پزشکی به امضا رسید که امیدواریم با آشنایی این هیئت پاکستانی با توانمندی‌های بالای پزشکی استان فارس، زمینه عملیاتی شدن هرچه بهتر آن فراهم شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد تعامل بیشتر، دانشمندان و متخصصان دو کشور می‌توانند با تبادل نظر به همکاری‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف آموزشی و درمانی بپردازند.

رئیس بیمارستان نورس وست پاکستان نیز اظهار داشت: بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجهیزات بسیار خوبی دارند و در بازدیدی که از این مراکز درمانی داشتیم خدماتی که ارائه می‌کردند، راضی کننده بود.

طارق هاشم افزود: زمینه‌های همکاری مناسبی را در حیطه پزشکی بین دو کشور مشاهده کردیم که علاقمندیم در آینده با وجود زیرساخت‌های مناسب موجود بتوانیم همکاری خوبی در زمینه پزشکی بین دو کشور شاهد باشیم.

مدیر اجرایی بیمارستان رحمان پاکستان نیز بیان کرد: در این بازدید نظر ما در مورد امکانات پزشکی فارس مثبت شد و به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم در زمینه‌های مختلفی همکاری داشته باشیم.

شفیق الرحمان اضافه کرد: تحصیلات تکمیلی و تخصصی از زمینه‌های مناسبی هستند که می‌توانیم در آنها با شیراز تعامل داشته باشیم و همچنین با توجه به همسایه بودن ایران و پاکستان بیماری‌های مشترکی در این کشورها وجود دارد که زمینه فعالیت و تعامل خوبی را بین متخصصان این دو کشور فراهم می‌کند.

رئیس مجتمع پزشکی حیات آباد پاکستان نیز اظهار داشت: با توجه به امکانات آموزشی و درمانی مناسب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال حاضر ما علاقه‌مند هستیم که در زمینه تعامل دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی، فلوشیپ‌ها و درمان بیماران با شیراز تعامل داشته باشیم.

محمد زبیرخان افزود: اکنون ما در زمینه اعزام بیمار و همچنین دانشجوی تحصیلات تکمیلی و فلوشیپ با کشورهای تایلند و سنگاپور ارتباط داریم که با توجه به مشاهده امکانات شیراز علاقمندیم که با این مرکز استان در این زمینه‌ها ذکر تعامل داشته باشیم و به طور مثال دانشجویانمان را برای گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی و فلوشیپ به شیراز اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: تهیه دارو و طراحی تجهیزات پزشکی از مواردی هستند که با توجه به امکانات مناسب در شیراز علاقمند به همکاری با این دانشگاه هستیم.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول