اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

در حق صنعتگران صنایع دستی کردستان جفا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: بی‌توجهی به صنایع دستی و عدم اختصاص اعتبارات اشتغالزایی، جفا در حق صنعتگران این بخش است.

در حق صنعتگران صنایع دستی کردستان جفا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد میمنت‌آبادی پنج‌شنبه‌شب در آخرین جلسه شورای اشتغال و شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سال جاری با بیان اینکه سهم اختصاص تسهیلات به اشتغال صنعتگران صنایع دستی استان بسیار کم است، اظهار کرد: اعتبار تسهیلات اشتغال این اداره‌کل در سال گذشته 100 میلیون تومان بود که به 30 نفر از صنعتگران استان پرداخت شده است.

به گفته وی، پرداخت این میزان تسهیلات توسط بانک تجارت اعلام شده بود که متأسفانه تعدادی از متقاضیان به دلیل نداشتن ضامن، موفق به دریافت آن نشدند.

وی با اشاره به فعالیت 60 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به مشکلات اقتصادی، صنایع دستی نان سفره خانوارهای زیادی در استان را تأمین می‌کند که متأسفانه نگاه بسیاری از مسئولین به این موضوع طوری است که شغل‌های خانگی تفننی است و این با اصل مسئله که تأمین‌کننده اقتصاد خانواده است، منافات دارد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، دیده نشدن سهم اشتغال برای حوزه صنایع دستی استان ظلم به فعالان این عرصه در استان است که باید تمهیدات لازم برای این مهم از سوی مسئولین و شورای اشتغال اندیشیده شود.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به توانمندی و علاقه مردم استان در زمینه صنایع دستی می‌توان از این ظرفیت ارزشمند با برنامه‌ریزی‌های درست و تخصیص اعتبارات لازم در زمینه ایجاد شغل‌های پایدار استفاده کرد.

به گفته وی، هنرمندان توانمند زیادی در حاشیه شهر و روستاهای استان زندگی می‌کنند که با پرداخت کمترین میزان تسهیلات می‌توان برای آنها شغل‌ ایجاد کرد تا با فروش تولیدات بتوانند مایحتاج زندگی خود و خانواده‌هایشان را تامین کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به افرادی که اصلا واجد شرایط نیستند و فقط با داشتن پارتی موفق به دریافت تسهیلات می‌شوند جفا در حق صنعتگران فعال حوزه صنایع دستی استان است.

وی گفت: متاسفانه بخشی از وام‌هایی که به عنوان تسهیلات اشتغال به افراد اعطا می‌شود حق آنان نبوده و تنها به خاطر داشتن واسطه قوی موفق به دریافت این تسهیلات می‌شوند.

میمنت‌آبادی از همکاری کمیته امداد امام خمینی استان در زمینه معرفی برخی از صنعتگران استان برای دریافت تسهیلات قدردانی کرد و گفت: بخشی از صنعتگرانی مددجوی زیرپوشش این نهاد هستند که با عنایت ویژه مدیرکل کمیته امداد موفق به دریافت تسهیلات شده و شغلی را برای خود دست و پا کرده‌اند.

وی خواستار اختصاص سهم ویژه در زمینه تسهیلات بانکی به صنعتگران حوزه صنایع دستی استان شد و گفت: بی‌توجهی به این مهم از سوی مسئولان جفا در حق این قشر از جامعه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی کردستان نیز اظهار کرد:‌ تعیین سهمیه تسهیلات اشتغال از سوی شورای مرکزی صورت می‌گیرد و استان کمترین دخالتی در تعیین سهم ادارات و نهادها ندارد.

مصطفی باغبانیان افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دیده نشده بود و اختصاص 100 میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات و سهم اداره‌کل تعاون استان بود که بین دستگاه‌های مختلف توزیع شد.

وی در پایان از اعطای تسهیلات به صنعتگران در قالب تعاونی‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تحقق این مهم ضمن رفع موانع و مشکلات هنرمندان صنعت‌گر استان، شاهد توسعه و تقویت صنایع‌دستی به ویژه در حوزه صادرات باشیم.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول