اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم

نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی در قم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی عمومی با رویکرد اسلامی طی مراسمی در قم افتتاح شد.

نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی در قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاح نخستین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی عمومی با رویکرد اسلامی با عنوان «صدرا» پیش از ظهر با حضور مدیرکل بهزیستی استان قم و معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در محل این مرکز برگزار شد.

با توجه به اینکه یکی از وظایف سازمان بهزیستی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌هاست مرکز مشاوره اسلامی در راستای عمل به این وظیفه راه‌اندازی شده است.

مدیر مرکز مشاوره اسلامی صدرا در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه هدف اصلی این مرکز آموزش خانواده، پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی است گفت: ارائه پژوهش در قالب روانشناسی اسلامی و مشاوره و درمان با رویکرد اسلامی از دیگر اهداف این مرکز است.

وی خاطرنشان کرد: 15 استاد سطح چهار حوزه در این مرکز مشغول فعالیت هستند که در کنار تحصیلات حوزوی دارای مدرک دکترای روانشناسی در گرایش‌های مختلف هستند.

حجت‌الاسلام محمدعلی جمشیدی عنوان داشت: کارگروه‌های مختلفی مانند خانواده، کودک و نوجوان، فرزندپروری و اختلالات روحی و روانی در این مرکز تأسیس شده است.

وی یادآور شد: آزمون‌های مختلف شخصیت، تشخیص اختلالات روحی و روانی در این مرکز برگزار می‌شود.

مدیر مرکز مشاوره اسلامی صدرا با اشاره به میزان هزینه ارائه خدمات در این مرکز گفت: مراجعه‌کنندگان باید هزینه مصوب بهزیستی را پرداخت کنند ولی برای مخاطبان خاص 20 درصد تخفیف داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که در فضای دینی چیزی کم نداریم و دین برای ساختن خانواده و جامعه آمده است.

جمشیدی یادآور شد: سلسله پژوهش‌هایی در این مرکز در زمینه سبک زندگی اسلامی ارائه و آموزش‌ها و همایش‌ها به صورت کلان برگزار می‌شود.

نوبت‌دهی مرکز مشاوره صدرا همه روزه به جز تعطیلات رسمی و جمعه‌ها از ساعت 9 تا 12 ارائه می‌شود و خدمات روانشناختی با رویکرد اسلامی بعد از ظهرها از ساعت 15 تا 20 ارائه می‌شود.

انتهای پیام/78003/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول