اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

خرید مایحتاج مردم در ایام عید به خوبی انجام شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از وضعیت بازار این استان گفت:‌ در تأمین کالاهای اساسی مردم مشکلی وجود ندارد؛ ضمن اینکه برخورد با متخلفان بازار برنج نیز در دستورکار این سازمان است.

خرید مایحتاج مردم در ایام عید به خوبی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیودیده عصر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار در سالن شماره دو استانداری با حضور استاندار و مدیران مرتبط با بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باید بپذیریم که اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بدانیم که جنگ اقتصادی مثل هر جنگ دیگری ایثارگری و از خودگذشتگی می‌خواهد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این جنگ اقتصادی احتمال سوءاستفاده نیز وجود دارد و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مأموریت‌های ما به ویژه در مورد کالاهای اساسی چون برنج مبارزه با همین سوءاستفاده‌ها و تخلفات بوده است. 

دیودیده با بیان اینکه برخی سوءاستفاده کنندگان به اسم مصرف‌کننده و با تشکیل تیم و دسته به صفوف توزیع برنج هجوم می‌آورند و این برنج‌ها را از چرخه توزیع خارج و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند، عنوان کرد: برخورد جدی با این افراد نیازمند همراهی مردم، بازاریان و سایر دستگاه‌ها و نهادها است. 

وی تأکید کرد: این افراد که مصرف‌کننده واقعی نیستند و با کارگروهی در نظام توزیع کالاهای موردنیاز مردم اختلال ایجاد کرده‌اند، گروهی از آنان شناسایی شده که به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این متولی، بازار و قیمت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار امیدواری نسبت به تأثیرگذار بودن برخوردها با متخلفان گفت: احتکارهای خانگی و جو روانی نامطلوب در میان مردم از جمله مشکلات اصلی ما بوده که تا حدودی برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکنون مردم سعی می‌کنند به اندازه نیاز خود خرید کنند و در خانه خود اجناس را به علت ترس از کمبود آن‌ها احتکار نکنند.

* گزارش دیودیده از وضعیت فعلی بازار کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت و معدن همچنین بیان کرد: آخرین وضعیت بازار در این استان حاکی از این است که در کالاهای اساسی و موردنیاز مردم مشکل قابل توجهی وجود ندارد و مردم برای ایام نوروز خریدهای خود را انجام دادند.

دیودیده ادامه داد: گوشت قرمز، گوشت مرغ و تا حدودی هم برنج از جمله کالاهای اساسی هستند که مردم در سراسر استان در نمایشگاه‌های بهاره و فروش فوق‌العاده تأمین کردند و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

وی گفت:‌ در سایر کالاها و کالاهای لوکس نیز تمهیداتی بوده، اما کامل نیست و باید تکمیل شود.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش استقبال از نمایشگاه‌های بهاره در این استان را خوب توصیف کرد و ابراز داشت: مردم با مراجعه به این نمایشگاه‌ها خریدهای خود را با قیمت‌های زیر بازار انجام دادند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در بخش پایانی صحبت‌هایش عرضه میوه را از دیگر اقدامات این سازمان برای ایام پایانی سال و شب عید اعلام کرد و اباز داشت: توزیع میوه تا سطح بخش‌ها انجام می‌شود و این برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته که امید است مشکلی به وجود نیاید. 

 انتهای پیام/82005/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول