اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرجع صدور تأییدیه بهداشتی گیلان:

نظارت بر بازار رشت تا پایان نوروز ادامه یابد

خبرگزاری فارس: رئیس مرجع صدور تأییدیه بهداشتی گیلان گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت توسط افراد خاطی باید تا پایان نوروز نظارت جدی‌تری بر بازار رشت صورت گیرد.

نظارت بر بازار رشت تا پایان نوروز ادامه یابد

حسین متقی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک فرا رسیدن سال نو درباره ضرورت نظارت بر بازار رشت در شب عید، اظهار کرد: برای ارائه خدمات بیشتر و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها توسط سودجویان و افراد خاطی باید نظارت جدی‌تری بر بازار رشت تا پایان نوروز صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بازار عید باید تا پایان نوروز ادامه یابد، افزود: بازار شب عید دارای شرایط ویژه بوده و مدیریت آن نیازمند برنامه‌ریزی جدی‌تری است لذا باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد تا مردم با اطمینان کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

بازرس ویژه دامپزشکی گیلان، تشکیل ستاد ویژه برای کنترل بازار شب عید را ضروری خواند و گفت: این ستاد باید پیرامون تامین کالای اساسی، هماهنگی و بازرسی و پایش مستمر عرضه و تقاضا و رسیدگی به شکایات اطلاع‌رسانی و فعالیت کند که لازمه آن همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه است.

وی برپایی نمایشگاه‌های بهاره را یکی دیگر از عوامل موثر در تنظیم بازار شب عید دانست و خاطرنشان کرد: برپایی منظم این نمایشگاه‌ها، عرضه مستقیم تولیدات داخلی و فروش‌های فوق‌العاده در کاهش تورم احتمالی پایان سال بسیار مهم است زیرا غرفه‌داران نمایشگاه بیشتر از تولید کنندگان هستند و کالای خود را با نرخ حداقل 15 درصد کمتر از نرخ کف بازار به مشتری ارائه می‌دهند.

*نظارت درست بر بازار سبب حذف دلالان می شود

متقی‌طلب با تصریح بر اینکه باید از عرضه کالای بی‌کیفیت در نمایشگاه‌های بهاره جلوگیری شود، افزود: شهرداری باید با کمک سایر سازمان‌های ذی‌صلاح نظارتی تلاش کند تا این نمایشگاه‌ها به نحو مطلوب برگزار شده تا دلالان از زنجیره عرضه کالا حذف شوند.

متقی‌طلب با اشاره به نقش تاثیرگذار مراکز عرضه کالای اساسی وابسته به شهرداری در تعادل بازار و تامین مایحتاج شهروندان، بر لزوم توسعه این مراکز تاکید کرد و گفت: در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از ازدحام و افزایش ساعت فعالیت مدیریت‌های مالی و درآمد شهرداری برای برطرف شدن مشکلات مردم و پاسخگویی به آنها ضرورت دارد.

انتهای پیام/84002/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول