اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی قدس سپاه:

امثال باکری‌ها به دفاع مقدس ما قداست بخشیدند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امثال آقا مهدی و حمید باکری به دفاع مقدس ما قداست بخشیدند تا آوازه این دفاع و دلاورمردی‌ها الگوی جهانیان و آزادیخواهان باشد.

امثال باکری‌ها به دفاع مقدس ما قداست بخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سرلشگر قاسم سلیمانی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید مهدی باکری و سرداران شهید لشگر 31 عاشورا، همزمان با سالگرد عملیات‌های بدر و خیبر در تالار همایش مصلای امام خمینی(ره) تبریز تصریح کرد: بی‌شک یابنده پیکر آقا مهدی و حمید باکری نشان دهنده قبر پنهان حضرت فاطمه اطهر (س) خواهد بود.

وی افزود: این دو برادر تداعی کننده اباعبدالله و ابوالفضل(ع) بودند، بارها آقا حمید را دیده بودم اما فکر نمی‌کردم برادر آقا مهدی باشد، همیشه در سایه آقا مهدی پنهان بود و احترام زیادی برای برادر قائل بود که به خود اجازه نمی‌داد در جایی که آقا مهدی هست خود را بروز و ظهور دهد.

اعتماد و ارادت شهید حسن باقری به شهید باکری

سرلشگر سلیمانی اعتماد و ارادت شهید حسن باقری به شهید باکری را یادآور شد و افزود: نخستین باری که آقا مهدی را دیدم بعد از علمیات رمضان بود که در سنگری در منطقه طلایه جمع شده بودیم و اظهار نظرها می‌شد در خصوص عملیات و نحوه ادامه کارها که در این حین شهید باقری رو کرد به شهید باکری و گفت: شما نظر بده و آنجا بود که متوجه شدم آقا مهدی چقدر در نزد شهید باقری عظمت و قداست دارد.

وی تصریح کرد: جنگ با تمام تلخی‌ها و بدهی‌هایی که دارد صحنه بروز و ظهور انسان‌های بزرگی چون شهید باکری‌ها، همت، زین‌الدین، حسن باقری، شفیع‌زاده، تجلایی بود اگر نبود صحنه جنگ و جهاد این غیور مردان که موجب افتخار تاریخ اسلام و تشیع هستند هرگز شناخته نمی‌شدند.

سرلشگر سلیمانی گفت: درست است مسجد، حوزه، دانشگاه و مکان‌هایی از این دست می‌تواند بخشی از درون و شخصیت انسان‌ها را نمایان کند و آنان را به جامعه و دنیا بشناساند اما صحنه جهاد در جایگاه بی‌بدیلی است که تمام درون و شخصیت مردان مرد و انسان‌های والا را نمایان می‌کند.

 

آقا مهدی هم به جنگ و دفاع مقدس قداست تمام معنا بخشید

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: امثال آقا مهدی به دفاع مقدس ما قداست بخشیدند و یا به عبارتی همانطور که صحنه جهاد آقا مهدی را به دنیا معرفی کرد آقا مهدی هم به جنگ و دفاع مقدس قداست تمام معنا بخشید تا آوازه این دفاع و دلاورمردی‌ها الگو جهانیان و آزادیخواهان باشد.

وی ادامه داد: به غیر از فرهنگ جهاد حتی مقدس‌ترین مکان‌های تربیتی و حوزه‌های علمیه هم نمی‌توانستند جوهره وجودی سرداران شهید را متجلی کنند.

سرلشگر سلیمانی گفت: البته ایثارگری‌ها و حماسه سازی‌های جنگ دسترنج روحانیت بود، اما غیر از صحنه جهاد در هیچ صحنه‌ای تمام وجود این انسان‌های خالص بروز پیدا نمی‌کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به تأثیر معنوی امام بر کل جامعه تصریح کرد: هرچند که امام با تک‌تک آحاد مردم صحبت نمی‌کرد و توصیه‌هایی را مستقیماً نداشتند ولی ایشان به‌تنهایی منشأ تحول در آحاد جامعه بودند که تحول به‌وجود آمده در جبهه‌ها نیز ناشی از این تأثیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود که امروز باعث شده است تا جنگ دوران دفاع مقدس جایگاه و تقدس خاصی را در بین مردم داشته باشد.

سرلشگر سلیمانی با بیان اینکه براثر تابش تحول عظیم امام(ره) فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس نیز تأثیرات عمیق را در جبهه‌ها به‌وجود آوردند، تصریح کرد: شهید باکری یکی از این فرماندهانی بود که در قله‌ها حضور داشت.

فرمانده سپاه عاشورا نیز بر ضرورت حرکت در مسیر شهدا و امام راحل(ره) تاکید و اظهار کرد: این راه را با تفکر شهدا مانند باکری‌ها می‌توان یافت.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان با بیان خاطراتی از عملیات بدر افزود: مهدی باکری بر ذکر ابی عبدالله قبل از عملیات تاکید داشت.

انتهای پیام/60002/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول