اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای قزوین:

مؤلفان کتب دفاع مقدس حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای قزوین گفت: کنگره سه هزار شهید استان قزوین از تألیف کتب دفاع مقدس در این استان حمایت کرده و پشتوانه مادی و معنوی این کار را در اختیار محققان خواهد گذاشت.

مؤلفان کتب دفاع مقدس حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار ابوالحسن کبیری در نخستین همایش مؤلفان، نویسندگان و اصحاب قلم کنگره شهدای استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین سرفصل‌های مختلفی از جمله تدوین 70 تا 120 جلد کتاب دارد که باید بر اساس این سرفصل‌ها این کنگره اجرا شود.

وی با بیان اینکه شهدا، رزمندگان و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس به درستی وظایفشان را انجام دادند، ابراز داشت: اکنون اقشار مختلف جامعه از جمله نویسندگان و مؤلفان وظیفه دارند که رویدادها و حوادث این هشت سال را ثبت و ضبط کنند تا در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار بماند.

دبیر کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین با اشاره به اینکه مؤلفان، نویسندگان و اصحاب رسانه می‌توانند با نوشتن خاطرات، قصه‌ها و زندگی‌نامه‌های شهدای انقلاب اسلامی در راستای حفظ آثار و اسناد هشت سال دفاع مقدس گام بردارند، اذعان داشت: با تحقق این امر این آثار به درستی جمع‌آوری می‌شود تا برای مطالعه در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه برخی از افراد متأسفانه اطلاعاتی پیرامون نقش زنان، دانش‌آموزان، روحانیون و دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس ندارند، اظهار داشت: آنان باید با مطالعه و تحقیق از نقش قشرهای مختلف جامعه در جنگ تحمیلی اطلاع یابند تا بدانند که این نقش‌ها چه تأثیری در این هشت سال داشته است.

کبیری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شهدا در هشت سال دفاع مقدس وظیفه خود را با مبارزه شجاعانه در برابر دشمنان انجام دادند و اکنون وظیفه مردم است که آثار و اسناد آنان را در این هشت سال جمع‌آوری کنند»، بیان داشت: اقشار مختلف جامعه از جمله مؤلفان و نویسندگان باید با پژوهش و بررسی، رویدادهای این هشت سال را به درستی تدوین کنند تا بتوانند آثار هنری ماندگاری تولید کنند که جوانان نسل آینده با بهره‌گیری از این آثار با زندگی شهدا آشنا شوند.

دبیر کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین با بیان اینکه برخی رمان‌ها بر اساس خیال‌پردازی نوشته شده است، عنوان کرد: سوژه‌های جذاب بسیاری در هشت سال دفاع مقدس است که هنرمندان نویسنده و فیلم‌‎ساز می‌توانند به راحتی با استفاده از این سوژه‌ها آثار هنری مطلوبی تولید کنند و آن را به معرض نمایش اقشار مختلف جامعه قرار دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین میانگین سنی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس 17 سال بوده است، اذعان داشت: شهدای بسیاری در سن‌ 12 سالگی و بیشتر برای رفتن به جبهه‌ها بی‌تابی می‌کردند که نویسندگان و هنرمندان باید از سیره زندگی این شهیدان آثار هنری زیبایی بسازند که هر فردی با مطالعه آن بیشتر با نحوه زندگی و اهداف شهدای انقلاب اسلامی آشنا شود.

وی احیای فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: با جمع‌آوری این آثار بیشتر می‌توان این فرهنگ را در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کرد و همچنین می‌توان آن را به نسل جدید انتقال داد.

کبیری با بیان اینکه رزمندگان و جانبازان خاطرات بسیاری از جبهه‌های جنگ دارند که باید به موقع این خاطرات ثبت شود تا به مرور زمان از بین نرود، متذکر شد: بر این اساس مؤلفان و نویسندگان باید در ثبت این خاطرات در زمان کوتاه‌تری بیشتر همت کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در آغاز جنگ تحمیلی هیچ ابزار دفاعی نداشتند و حتی جنگ کردن در برابر دشمن را آموزش ندیده بودند، ابراز داشت: اکنون دشمنان با تحریم‌های اقتصادی قصد خدشه‌دار کردن این کشور را دارند در حالی که ایران اسلامی از پیشرفته‌ترین سلاح‌های جنگی و معنوی برخوردار است که این مطلب بیانگر روشن عدم توانایی و عاجز بودن دشمنان در ضربه‌ زدن به این کشور است.

انتهای پیام/77009/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول