اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 6 مشهد خبر داد

گشت ویژه چهارشنبه‌سوری پلیس در بوستان‎های منطقه 6 مشهد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه شش با اشاره به شب آخرین چهارشنبه سال گفت: این شب در بین مردم به چهارشنبه‌سوری معروف است و یکی از رسوم قدیمی ما ایرانی‌ها است اما هر ساله با برپایی این مراسم با حوادث ناگواری روبه‌رو شده‎ایم.

گشت ویژه چهارشنبه‌سوری پلیس در بوستان‎های منطقه 6 مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهرام کریمی صبح امروز در نشست مسئولان شهرداری منطقه شش با کلانتری 17 مصلا اظهار داشت: هر سال مواد محترقه‎ای وارد بازار می‎شوند که قدرت انفجار آن‌ها بیشتر از سال پیش بوده و در بسیاری از مواقع برای قدرت بخشیدن بیشتر انفجار، داخل آن‌ها از خرده شیشه استفاده می‌شود که در زمان انفجار، پرتاب شده و علاوه بر تولید صداهای بسیار گوش‌خراش و آزاردهنده، آسیب‎های جدی به چشم و سایر ارگان‎‏های بدن وارد می‎کنند.

وی افزود: امیدواریم که در آخرین چهارشنبه امسال شاهد حادثه ناگواری نباشیم، ولی در هر صورت باید خود را برای حوادث احتمالی آماده کنیم.

شهردار منطقه شش مشهد گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و حساسیت خاص این روز، توزیع بروشور خطرات ناشی از استفاده از مواد محترقه در سطح مدارس و مساجد منطقه شش جهت آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی شهروندان صورت گرفته است.

وی افزود: با تذکر به واحدهای صنفی از جمله آپاراتی‎ها، خواستار عدم فروش مواد محترقه به شهروندان بوده‎ایم، همچنین از ابتدای امروز اعضای این ستاد جهت پاکسازی مواد شیمیایی قابل حریق در معابر سطح منطقه اقدام می‎کند.

شهردار منطقه شش مشهد ادامه داد: از دیگر اقدامات این ستاد، گشت ویژه نامحسوس در بلوارها و جانمایی تانکر آب در نواحی چهارگانه منطقه در راستای مقابله با خطرات احتمالی است.

وی با اشاره به حوادث احتمالی پیش‌رو گفت: جهت پیشگیری از این حوادث، نشست آموزشی ویژه چهارشنبه‌سوری در مدارس متوسطه دختران و پسران، با بررسی جرایم و اخطارها محقق شده است.

شهردار منطقه شش مشهد ادامه داد: واحدهای گشتی نیروی انتظامی در بوستان‎ها و بلوارهای سطح منطقه از ساعت 16 امروز تا چهار بامداد چهارشنبه تردد می‎کنند.

وی افزود: خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفا می‎کنند، همراهی خانواده با فرزندان و فراهم آوردن اوقات خوش در این شب، سبب کاهش بروز خطرات می‎شود.

شهردار منطقه شش مشهد در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‎ها مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار باشند و در صورت لزوم، مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس 110 اطلاع دهند؛ همچنین از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست‎های برق یا ایستگاه‎های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‎های عمومی پرهیز کنند.

انتهای پیام/70005/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول