اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان بجنورد:

زندان مجموعه‌ای آموزشی تربیتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بجنورد با اشاره به نقش اصلاحی زندان گفت: زندان یک فضا و مجموعه آموزشی تربیتی است، که همانند کلاس درس عمل می‌کند.

زندان مجموعه‌ای آموزشی تربیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در مراسم جشن آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اظهار کرد: زندان یک هشدار و یک تلنگر است کسانی که در بیرون از زندان هستند باید قدر آزادیشان را بدانند.

امام جمعه شهرستان بجنورد برکات مادی را یکی از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان دانست و افزود: فضای فرهنگی استان با حضور آقا تغییر پیدا کرد و جلسه امروز به عنوان یک شکرانه از عنایات رهبر معظم انقلاب است چرا که بخشی از عنایات ایشان به اقشار گرفتار جامعه است.

یعقوبی اظهار کرد: این جشن به برکت حضور آقا در این استان است کسانی که ماه‌ها و سال‌ها در زندان گرفتار بودند اکنون به آغوش گرم خانواده بر می‌گردند و این افراد باید پیام رسان آقا باشند و بگویند که با کمک آقا آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هم در این آیین با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) گفت: همان‌طور که حضرت امام (ره) فرموده بودند زندان‌ها به دانشگاه تبدیل شود این امر اکنون محقق گردیده و زندان‌های کشور سکان‌دار مسائل فرهنگی در درون زندان‌ها هستند.

احمد کیخسروی اظهار کرد: زندان‌ها هم در حوزه فرهنگی و هم در دیگر حوزه‌ها که به مسائل فرهنگی ارتباط دارند توفیقات فراوانی به دست آورده که نمونه بارز آن در مسابقات فرهنگی کشوری که هر ساله برگزار می‌شود، آورده سازمان زندان‌ها در این مسابقات قابل توجه است.

وی گفت: فردی که دچار تخلفی شده و جرمی را مرتکب شده سازمان زندان‌ها به درستی دنبال احیای آن شخص و بازگرداندن آن به جامعه و زندگی شرافتمندانه است، آمار بعد از خروج حکایت از این دارد اقداماتی که در داخل زندان انجام می‌شود اقدامات اصلاحی و تربیتی بوده و آمار بازگشت مجدد را به حداقل رسانده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی هم میزان بدهی مددجویان آزاد شده در سال 91 را 33 میلیارد و 658 میلیون و 911 هزار ریال عنوان کرد.

رضا استاجی اظهار کرد: تعداد مددجویان آزادشده از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان 33 نفر هستند.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول