اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کسب دو نشان جهانی توسط شهردار قزوین

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین موفق به کسب دو نشان بهترین عملکرد جهانی و چهار نشان تقدیر برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد در وزارت امور‌ خارجه شد.

کسب دو نشان جهانی توسط شهردار قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین برنامه اسکان‌ بشر سازمان ملل متحد «UN_HABITAT» به تجربیات سرزمین ایران در حوزه‌های مختلف اجرایی، شهری، هنری و مدیریتی بسیار علاقمند است.

مسعود نصرتی، شهردار قزوین دو جایزه بین‌المللی B.L.P «بهترین نشان عملکرد جهانی برنامه اسکان بشر ملل متحد» UN_HABITAT را به دلیل پروژه احیای قنات‌های شمال شهر و احداث بوستان‌ بانوان دریافت کرد.

در مرکز مطالعات خاورمیانه در ایران «MERC_BLP‌» حدود 80 پروژه از 12 کشور از جمله: ایران، امارات، کویت، قطر، عربستان، افغانستان و تاکستان و غیره نامزد دریافت جایزه شدند و این پروژه‌ها در یک شورای بررسی کارشناسان و شورای داوری فرآیند قضاوت را طی کرده‌اند که در آذر ماه 91 نتایج نهایی اعلام شد.

لازم به ذکر است هدف از جایزه دو سالانه برنامه اسکان بشر ارایه تجربیات کوچک و بزرگ در حوزه‌های گوناگون توسط گروه‌هایی شامل: مردم، مدیران شهری، مدیران بخش خصوصی و شرکت‌ها با هدف ارتقای کیفیت زندگی مردم است.

در دوره نهم نیز حدود 600 اثر کاندیدای بهترین عملکردها و شایسته تقدیر جهانی بودند که 80 اثر متعلق به خاورمیانه و 45 اثر متعلق به کشور ایران بود که همگی پروژه‌های جالب و ارزنده‌ای محسوب می‌شود.

پروژه «مرمت و احیای حمام قجر» و «ساماندهی خیابان سپه» از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد «UN_HABITAT» شایسته تقدیر و در این مراسم از مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین تجلیل شد.

همچنین پروژه «آموزش بهداشتی پاکبانان شهرداری قزوین» که توسط سعید فرازمند‌ راد و عباس‌ عسگری مدیران عامل سازمان مدیریت پسماند‌ شهرداری تدوین، طراحی و اجرا شده بود از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد «UN_HABITAT» تقدیر شد.

پروژه «طراحی بوستان باراجین» که توسط محمد‌اسماعیل حافظی، مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری ارایه شده از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد «UN_HABITAT» شایسته تقدیر شد.

عمده عملکردهای اسکان بشر ملل متحد دفتر تهران ارتقای توسعه، اشاعه و استفاده تخصص، تجربه و پژوهش کاربردی و اطلاعات در زمینه ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله، کمک به ظرفیت‌سازی در زمینه ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه از راه تقویت مهارت، توسعه بنیادی و بهبود فرایند‌های سیاست‌گذاری، تسهیل بسیج منابع مالی برای توسعه و اجرای برنامه‌های ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله، ارتقای آگاهی در زمینه بناهای مقاوم در برابر زلزله از راه فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی فشرده، ارائه حمایت و کمک‌های فنی در زمینه آماده‌سازی و اجرای برنامه‌های گوناگون مربوط به ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله شامل تعمیرات اساسی ساختمان‌های موجود، پخش منابع اطلاعاتی اسکان بشر سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای‌پیام/77012/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول