اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

رئیس جمهور آینده باید مصالح کلان را درست تشخیص دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: مردم ایران خرداد سال آینده در یک انتخابات حساس باید رئیس جمهوری را انتخاب کنند که بالغ و رشید بوده و مصالح کلان کشور را تشخیص دهد.

رئیس جمهور آینده باید مصالح کلان را درست تشخیص دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در آخرین خطبه نماز جمعه سال 91 در مصلای بزرگ شهر اردبیل، اظهار داشت: صادرات گاز ایران به کشورهای منطقه و حتی دور دست این حقیقت را روشن کرد که تحریم‌ها دیگر کارگر نیست به طوریکه ایران با صادرات گاز به پاکستان تا هند و چین و از عراق، سوریه و لبنان به اروپا در حقیقت آخرین میخ را به تابوت تحریم استکبار زد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت صادر می‌شود و حرکت رو به رشدی را در افزایش صادرات نفت و گاز و دیگر نیازهای کشورهای دیگر از ایران شاهد هستیم، تصریح کرد: این صادرات از چند جهت برای ما حائز اهمیت است که اولین آن ارتقای امنیت ایران اسلامی و وابستگی کشورهای دیگر به انرژی پایان‌ناپذیر نفت و گاز است که می‌تواند حتی اروپایی‌ها را در برابر ملت ایران به دلیل این احتیاجات خاضع و خاشع کند.

عاملی با بیان اینکه در سایه این ثروت عظیم هر دولتی که خرداد سال آینده سر کار بیاید دولت ثروتمندی می‌شود، خاطر نشان کرد: ملت ایران باید رئیس جمهوری را در انتخابات پیش رو برگزینند که از خرد، بلوغ و همچنین شایستگی و توانمندی برای مدیریت کشور و تشخیص مصالح کلان برخوردار بوده تا این ثروت را در زیرساخت‌ها مصرف کند.

این مسئول با بیان اینکه راه‌اندازی مجموعه‌های دانش‌بنیان و مراکز تخصصی علمی خود بهترین ظرفیت برای ارتقای توانمندی‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است، اضافه کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که باید از محل تفکر و اندیشه کسب درآمد کند و دیگر زمان آن نیست که به چاه‌های نفت خود افتخار کرده و از این طریق درآمد کسب کنیم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: انتخابات خردادماه سال آینده انتخاباتی حساس است و ملت به یقین رئیس جمهوری را انتخاب می‌کنند که شأن و مرتبه رساندن ایران به جایگاه‌های بلند را دارد و کاندیداها نیز باید به هوش باشند که این شأن و مرتبط نباید به نقطه بی‌توجهی و یا بچه‌بازی‌ها تبدیل شود.

دولتمردان آذربایجان و ترکیه نباید بیشتر از این به صهیونیسم دل ببندند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سال نو و فرا رسیدن عید نوروز به عنوان عید باستانی ایرانیان ادامه داد:‌ در این سال جدید برای رهبری انقلاب عزت، شوکت و عظمت مضاعف آرزو داریم و از سوی دیگر امیدواریم که نسل‌کشی و خونریزی در عالم اسلام به ویژه در عراق، لبنان،‌ سوریه،‌ افغانستان و... به پایان رسیده و امت اسلامی با حفظ وحدت دشمنان شوم‌اندیش را ناامید کنند.

عاملی با بیان اینکه مردم آذربایجان امروز به حکومتی لائیک و بی‌دین مبتلا شده‌اند که با دینداری و حاکمیت اسلام مبارزه سرسختانه‌ای دارند، یادآور شد: قره‌باغ تنها با قدرت مردم ایمانی و معنوی آذربایجان قابل فتح است چرا که استکبار جهانی تلاش می‌کند برگرداندن آن را به آغوش آذربایجان مشمول مرور زمان کند و این فتح عظیم را به تعویق بیندازد.

وی سخنان وزیر خارجه انگلیس که ترکیه را به خاطر مسلمان بودنش به اتحادیه اروپا راه ندادیم، گفت: امروز همین تجربه را کشور آذربایجان با امید بستن به گروه مینسک که مسیحی است، دارد تجربه می‌کند ولی هشدار می‌دهیم که هر کس به رژیم صهیونیستی و آمریکا دل خوش کرده نتیجه‌اش تضعیف و بی‌محصولی بوده است.

عاملی در ادامه افزود: دولت‌های آذربایجان و ترکیه در رابطه با تقویت روابط با رژیم صهیونیستی بازی خوردند و به بن‌بست رسیدند که امیدواریم از این تاریخ نابسامان عبرت بگیرند.

عید برای تفاخر و یا لذت مقطعی نیست

خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود فلسفه عید نوروز را یاری و همدلی از فقرا و نیازمندان و خشنود کردن آنها در تغییر سال جدید اعلام کرد و اظهار داشت: منظور از عید نوروز تفاخر، اسراف و تبذیر نیست بلکه فلسفه عید نوروز به مانند سایر اعیاد مذهبی و اسلامی احسان، نیکوکاری، کنار هم بودن و لذت زندگی معنوی و ارزشی را چشیدن است.

وی با قدردانی از یک خیر ارزشمند اردبیلی در اهدای پنج هکتار زمین با ارزش ریالی بالاتر بدون نام و نشانی تصریح کرد: قرار است در این زمین مرغوب بیمارستانی احداث شود تا همه بتوانند از این کار نیک بهره برده و نام نیک این خیر بزرگوار نیز همیشه در دنیا و آخرت باقی بماند.

عاملی چنین حرکتی را حرکت درست مدیریت اموال در قید حیات اعلام کرد و ادامه داد: متمولان جامعه باید مال خود را چنین مدیریت کنند چرا که بزرگ‌ترین و سوزناک‌ترین درد در روز قیامت ناشی از آن است که مالی را صامت و بدون بهره‌گیری خاص در این دنیا اندوخته داشته باشیم.

وی از متمولان جامعه خواست در آستانه عید نوروز در فکر فقرا و نیازمندان بوده و تنها به رنگین کردن سفره خود اقدام نکنند.

عاملی همچنین قطع عضو 60 نوجوان را در چهارشنبه سوری سال گذشته یادآور شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم خانواده‌ها با مدیریت درست جلوی چنین سوانح و حوادثی را بگیرند.

امام جمعه اردبیل در ادامه آخرین خطبه نماز جمعه سال 91 اضافه کرد: خداوند انسان را با عواطف پاک و نفیس‌ترین سرمایه عقل و تدبیر خلق کرده تا به واسطه آنها مصلحت کلان خود را تشخیص دهد.

وی بیان کرد:‌ هیچ ثروتی مانند عقل و هیچ فقری مانند جهالت نیست و در کنار آن ادب میراث گرانبها و مشورت بزرگ‌ترین پشتیبانی است اما احسن اعمال و ستون انسانیت از عقل پاک سرچشمه می‌گیرد.

عاملی در پایان خطبه‌های نماز و در آخرین روزهای سال 91 دعا به درگاه الهی کرده و نمازگزاران نیز با آمین امام جمعه اردبیل را در اجابت این دعاها همراهی کردند.

انتهای پیام/62001/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول